Gå til innhold

KK I BERGEN!NOEN SOM HØRER TIL DER?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal gjennom ivf der vi og fikk beskjed om en ventetid på mellom 3 og 6 mnd...er så lenge når man går sånn å venter:(

hvor lenge måtte dere vente og hvordan var prossessen for dere på kk?takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen fra bergen her inne?:(

Skrevet

Hei. Ja jeg /vi hører til der. Satte inn befruktet egg for 6 dg siden.

Prosessen føles egentlig som den har gått veldig fort, fra vi kom fra gynekolog i høst, til kk og første forsøk nå i mars:)

Nå har det vært mye medisiner og nå er det ventetiden som er litt :/ men den må man jo gjennom om man setter inn egg uansett..

Skrevet

HEI:)

takk for svar!;)så da gikk det omtrentlig 6mnd fra gyn til egg var på plass da?hvor lenge i forkant må jeg gå på medisiner og er det ekle bivirkninger?:(

fikk du god bedøvelse?hører det er en del som ikke har hatt det så greit under uttak pga akkurat dårlig med smertestillene:(

spennende framover for dere nå:):)kan jeg spørre hvilke gyn du går til?og hva som gjorde at dere måtte gjennom ivf?

selv går jeg til kristina johannessen og hos oss er det mine eggledere som var tettet seg,ble åpnet fikk pergo i fjor sommer og gått annen hver mnd fram til nå uten klaff:(

så konklusjon ble at egglederene mine høyst sannsynlig har mistet sin funksjon og ett evt befruktet egg kommer seg ikke til livmoren uten hjelp:( men helidigvis finnes det hjelp!!:):)

masse lykke til til dere!når kan du teste forresten?

klem...

Skrevet

Hei!

Vi skal også til Haukeland. Gynekologen skulle sende henvisning for mange uker siden, men han hadde klart å misforstå likevel, så nå ble den sendt først for et par dager siden..! Derfor lurer jeg fælt på hvor lang tid det tok fra dere ble henvist til dere ble innkalt til samtale? Og har dere fått tilbud om inseminering i Haugesund i ventetiden?

Skrevet

hei:)

lurer vel egentlig på det samme som deg jeg også bortsett fra det med haugesund..er det ivf dere skal ha?fikk dere også beskjed om 3.6mnd ventetid?i så fall så er vi jo omtrent i samme fase..hadde jo vært koselig å holde litt følge på veien?:) hvor gamle er dere forresten?:)vi er 28 og 29..

Skrevet

Hei igjen! Vi har tidligere påbegynt AIH (inseminering) hos Hausken, som måtte omgjøres til IVF. Ble gravid, men mistet med en gang. Pga. PCOS er ikke AIH så lurt for meg, og da må vi over på IVF nå. Har ikke råd til å gjøre dette hos Hausken, så da blir det Haukeland. Vi har ikke fått beskjed om noe som helst ennå, siden vi fortsatt ikke har fått samtaleinnkalling..huff, er så spent.. Men gynekologen sa vel også 3-6 mnd ventetid, tror jeg. Hvilken lege/gynekolog går du til? Bor dere i Bergen? Vi er 25 og 26 år. Hvis vi snart får samtaleinnkalling, så er vi vel omtrent i samme fase, ja! =) Koselig å ha noen å slå litt følge med :)

Skrevet

hei igjen meg83:)

venter på samtaleinnnkalling vi og så nå er det bare den kjedelige vente tiden igjen:(gruer du deg?jeg gruer til uttak jeg..lest så mye rart om det..hvis dere ikke har noen barn fra før så er dere sikkert litt foran oss på listen;) jeg har en gutt på 10 år fra tidligere forhold ser du...

vet ikke om jeg har sagt det men vi er 28 og 29 år og bor i bergen:)

håper ivf funker bedre for dere!!føler av og til..eller ofte at jeg aldri skal få oppleve å bli gravid igjen jeg:( men nå ser vi framover og tenker at dette SKAL gå samma faen;);)*sorry*

Skrevet

dytt:)

Skrevet

Hallo :)

OK, da misforsto jeg, tenkte dere allerede hadde fått samtaletid :) Når ble dere henvist? Kommer folk med barn lenger bak i køen, altså? Det visste jeg ikke..

Jeg har jo vært gjennom uttak før. Det var ikke veldig gøy, men helt greit. Mannen min var med hele tiden, og det var godt å holde både hans hånd og en sykepleierhånd =) Fikk jo det jeg trengte av smertestillende. Trodde jeg var helt klar i toppen, men fant ut etterpå at jeg hadde sagt mye rart underveis.. Blant annet ba jeg mannen min løpe og hente kamera ;P Han gjorde heldigvis ikke det da :D

Skrevet

nei vi har ikke fått samtale tid enda..ting tar tiiid:(

ja hun sa så gyn jeg går til kristina johannessen.hvem har du da?

var det vondt i det hele tatt eller?måtte le når du sa det med kamera hihihii..jeg sier så mye rart fra før at gudene må vite hva jeg klarer lire av meg ahhahaa..men de har nok hørt mye rart de folkene:)

har dere noen barn fra før eller?

Skrevet

Jeg har gått til Jan Helge Mortensen, Sentrumslegene, på togstasjonen. Han er flink, men privat = dyrt, så jeg må se om jeg kan gjøre det litt billigere etter hvert... Er "din" flink, eller? Selve uttaket gjorde ingenting, jeg kjente bittesmå, lynraske stikk bare, så det går nok helt fint! Jeg spenner meg sånn at det blir vondt når de skal inn med instrumentene, men det er bare min greie.. =) Vi har ingen barn fra før, nei. Vet barnet ditt at dere prøver å skaffe søsken?

Skrevet

ja min gyn er veldig dyktig.spes i kvinne sykdommer og fødselshjelp tror jeg det så flott het:) men flink og rett på sak og får ting gjort...

ja vi har vel sagt at at vi skla få en til men ikke når..det er liksom vanskelg å si men har ikke sagt at vi skal gjennom ivf det tror jeg vi skal vente litt med...instrumentENE?helt korps som skal inn eller?hihi...trodde det bare var en nål eller no i den dur jeg:( gruer meg så sinnsykt kan bare ikke noe for det:(

Skrevet

hei har svart deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...