Signorina Skrevet 28. mars 2009 #1 Skrevet 28. mars 2009 Noen som kan komme med innspill på disse navnene, gjerne foreslå nye? Trenger noen råd, vi har dårlig tid og kommer ingen vei.... Vi ønsker et som ikke er for "vanlig", og gjerne bibelsk. Foreløpig har vi disse på lista: Gabriel (vår første sønn heter Mikael; blir det for "englete"? Jakob/Jacob (visste ikke det var så poppis før jeg leste det her...) Matheo/Matteo Ola (veldig norsk og enkelt, men fint synes nå jeg) William (min mann ikke like begeistret, mener det er et for "vestkant"...)
prebs Skrevet 28. mars 2009 #2 Skrevet 28. mars 2009 Jakob/Jacob er et av mine favorittnavn, men det må absolutt kunne kalles for "vanlig", ja. Men jeg ville tatt det av dine forslag. William og Gabriel er ok navn; Gabriel er sjeldnest. Matt(h)eo liker jeg ikke, og det ble mismatch med Ola, men Ola alene er kjempefint.
Eva_81 Skrevet 28. mars 2009 #3 Skrevet 28. mars 2009 Jakob er det eneste av disse jeg kunne brukt selv. Det er et flott navn! Men det er veldig vanlig for tiden, og derfor ganske kjedelig...
Miranda♥ Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Mikael er pent :-) Gabriel er pent, og passer bra. Er ikke en veldig stor fan av hverken Jacob eller William.. Matheo er kult, men Ola liker jeg ikke. Maximilian? Mikael og Gabriel. Mikael og Matheo. Mikael og Maximilian. Jacob og William er begge ganske populære navn.
Gjest Skrevet 29. mars 2009 #5 Skrevet 29. mars 2009 Bibelske guttenavn er f. eks. Andreas Filip Peter Mateus Lukas Johannes Josef Jakob (ikke så fryktelig poppis) Abraham Ruben Benjamin Noa Boas Esekiel Esaias Natanael Moses Aron Abel Adam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå