Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lokalavisen vår var det nylig en reportasje angående hvordan ulike barnehager i kommunen, hadde markert barnhagedagen. Blant annet hadde en barnehage reist på tur til en strand, en mil fra sentrum, der en lekte og grillet fiskekakeburgere til de små. En annen barnehage hadde tatt turen til et lokalt kjøpesenter, der senterlederen underholdt og delte ut ballonger og noe å bite i. For å si det sånn er jeg ikke i tvil om hvilken barnehage jeg ville valgt for mitt barn, og jeg håper inderlig vi får plass i førstnevnte til høsten. Tror jeg hadde blitt direkte sur, om den turen til kjøpesenteret var alt de ansatte orket å gjøre ut av dagen. Noe så komersielt, jeg har aldri vært fan av lokkemiddlene kjøpesenterene bruker for å få småbarnsfamiliene til å tilbringe lørdagen der. Som om lykken for små barn finnes på et kjøpesenter en lørdag klokken 14? Hva mener du? Er det jeg som er snerpete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg, klart barna som var på stranda koste seg mye mer enn de stakkarne som var på kjøpesenteret!!

Skrevet

Tror ungene synes det er kjempestas med ballonger og sånt jeg da! Men ja takk, begge deler!!

Skrevet

ville ikke valgt barnehage utifra hva de gjør EN gang i året!

Skrevet

Hehe, om dette er det eneste kriteriet du stiller til barnahagen - så er det jo ikke ille.

De gjorde det EN gang, og kan for alt du vet være mye mer ute i naturen enn de som tilfeldigvis var på stranden den dagen.

Avdelingen til eldste farter stadig rundt, og det har hendt at de har besøkt en lekeplass i en blokkbebyggelse, gått gjennom kjøpesenteret og til og med spist på Mac Donalds.

MEN de har så mye turer at det nødvendivis må bli variasjoner.

Avisen hadde nok ringt rundt, og plukket ut to motsetninger.

Skrevet

HI her...

nei, jeg velger selvfølgelig ikke ut i fra hva de gjorde en dag.

Jeg har valgt førstnevnte som førstevalg ut i fra hva jeg har funnet ut av hva andre med barn i barnehage sier. De som var på kjøpesenteret serverer til og med cornflakes med O`boy i og er generelt lite ute på tur osv. Der var flere andre barnehager som var intervjuet, noen hadde foreldrefrokost også. Uansett synes jeg at det var en utrolig dårlig måte å feire barnehagens dag innendørs på et kjøpesenter. Lettvint for de ansatte og kjøpesenteret får solgt seg inn hos barna. Vinn vinn situasjon for alle parter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...