Gå til innhold

Dere andre som har Manduca, evt. annen bæresele...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har min endelig kommet, og jeg har fått prøvd den litt (inne vel og merke)!

Meeeen, lurer på noen småting.

*Er det bare min lille som er usedvanlig lite myk (akkurat som mamman sin?!), så dere må "bryte" beina utover? Jeg bryter ikke så hardt så noen trenger å ringe barnevernet altså... Virket ikke som om hun synes det var ubehaglig, mer "unaturlig" å sitte så spredt med beina, noe som forøvrig lover bra for ungdomstiden;)

* Er det ok å ha armene utenfor selene? Hun må liksom sutte på hendene sine om dagen, og det fikk hun ikke til med hendene inni...

* Kan man bruke den "hodebeskyttelsen" når de sitter på magen? Synes liksom hun ble så borte inni der...

* Synes den var litt kort i ryggen?! Fikk henne så langt ned jeg klarte, likevel stakk hele hodet og nesten hele nakken frem, allerede... Hun er straks 4 mnd. Egentlig er jo det bare fint, hun holder jo hodet godt selv nå, og når hun skal sove er det jo bare å dra opp den glidelåsen, men tenker at den kanskje fort blir liten?

Men, så varmt det var å bære! Puuuh! En sånn liten knert avgir jammen meg myyye varme:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har Ergo og den er ganske lik Manduca.

Snuppa mi er "stiv som en stokk", men hun har blitt vant til å bli båret siden hun var nyfødt så hun pleier å sette seg godt til rette av seg selv i selen. De blir vant til det etter hvert:)

Armene utenfor selen er helt ok ja:) Men snuppa mi har alltid armene nedi, hun er 8 måneder.

Du kan jo bare dra opp glidelåsen på Manducaen for å forlenge panelet.

Jeg bruker alltid hodebeskytteren (sovehetten) når hun sover, både på rygg og på mage.

Jeg pleier å ta tak i rompa hennes og bompe henne godt nedi slik at panelet rekker henne til knehasene.

Ja, det ER varmt å bære, jeg har kun brukt en tynn fleecegenser i hele vinter! (+ lue og votter og skjerf da) :) snuppa har heller ikke hatt så mye klær på overkroppen, men er viktig at beina holder seg varme.

Gjest yrild
Skrevet

Hei :-)

Vi har også Manduca.

Lillemann må også lirkes inn i froskestillingen, han strekker beina som bare det! Føler det akkurat som deg at det virker som om han synes det er unaturlig (men så sovner han rett etterpå, så ubehagelig er det vel ikke!?)

Nå er jo ikke knøttet så lang, men han sitter fortsatt i babydelen, men med forlengelsen åpen (altså glidelåsen på ryggen), da har han hendene inni og sutter på dem. Det medfører jo også at ryggen er lenger...

vi bruker hodebeskyttelsen når han sover, så hodet får ekstra støtte, Han blir litt "borte" ja, men legger nesten alltid hodet til en side og har da en "pustelomme", hvis ikke har jeg bare på strikken på en side.

og ja det er varmt :-)

Skrevet

Oi, der var den kommet;) Jeg bestilte min for tre dager siden, venter i spenning! Skal jommen følge med tråden din!!

Gjest yrild
Skrevet

Leste på de tyske sidene at de anbefaler å bryke babydelen/seteforminskeren frem til str 68. Først med lukket ryggforlenger og så når barnet blir større med åpen ryggforlenger. Imellom kan man eksperimentere med hvor det er mest behagelig for barnet å feste babydelen. Når man tar vekk babydelen lukker man ryggforlengeren igjen... til man åpner den igjen når barnet er enda større...

Eh... var det tydelig??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...