Gå til innhold

Flere på 14 mnd som ikke snakker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini sier ikke et ord. Begynner å bli litt bekymret, men det virker som om han har god språkforståelse. Han kan navnet på veldig mange ting (peker når vi spør) og forstår veldig mye. Men jeg synes jeg har ventet lenge nok nå på å få høre han si mamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini sier heller ingenting. Han sier mamma og pappa, men det kan bety både bamse, banan og litt forskjellige ting, så da er vi jo like langt.

Men som du sier også, så forstår han veldig mye føler jeg. Spør jeg "kan du hente mammas støvler?" så går han og gjør det, så jeg synes jo han er flink sånn. Han er også 14 mnd

Skrevet

Godt å høre at det er flere. Det er det samme her; om jeg ber han hente ting så gjør han det, når vi ser på bil i boken så peker han etter tur og orden på lekebilene sine og gåbilen, osv. Sier pappa da, men som med dere så er det en samlebetegnelse for det meste, samtidig som at det også betyr nettopp pappa.

HI

Skrevet

jenta mi er 13,5 mnd :) Og hun sier egentlig bare mamma. Dvs, hun sier bappa, men ikke til pappaen. Og hun sier Wææææ når vi leker gjemsel, men det er jo ikke et ord :)

Jeg har nevnt det for helsesøster, siden eldstegutten vår på rett over 3 sliter med språket, men hun sa at det var for tidlig å bli bekymret nå. Så lenge vesla babler og lager lyder, så var det ingen grunn til bekymring. Og vesla mi er ei masekråke, vi skjønner bare ikke hva hun sier :)

Skrevet

Mi er snart 17 mnd. og hun har akkurat lært seg et ord! Hun sier "Hei!" dagen lang! Eneste hun kan... Og hun sier verken mamma eller pappa! Og verken jeg eller barnehagen er nevneverdig bekymret! Var akkurat på foreldremøte og de var mer opptatt av om de tok kontakt, og samhandla med de voksne på en eller annen måte, at de laga lyder når de ville ha noe, eller viste med kroppsspråket når de ikke ville noe! Og det gjør hun heldigvis... hun henter yttertøyet sitt når hun vil ut, hun står og lager noe offe-lyder når hun vil opp i stolen for å få mat, hun står ved trappegrinda når hun er trøtt og vil legge seg (vi har rommet henens i 2. etg.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...