Promp Skrevet 27. mars 2009 #1 Skrevet 27. mars 2009 Hei, er det flere småbarnsmødre der ute som sliter med migrene? Hvordan løser dere dette når dere får anfall? Tar dere sterke migrenemedisiner?
Inga Bling Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Bruker maxalt. Og prøver å få sovet litt. men det forutsetter at noen andre enn meg er hjemme...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Heya! :-) Æ slite sykt mye me migrene om dagan, trur d har me sollyse og det skarpe lyse generellt ute som e en trigger :-( Me engang æ får aura prøve æ me ibux og lakris eller sjokolade. Klare æ å stoppe d i tide, tar æ ibuc og paracet hver 3-4 time d neste døgne for å holde anfallet unna. E æ forseint ute å anfalle starte e d bare en løsning for å klare å stå oppreist, og ikke minst ta vare på babyen min - Relpax. Har prøvd alle kjerringråd som finns, men nån gang e d bare å ha spybøtta klar ved senga å ligge helt iro i bekmørka til d roe sæ littegranne :-( Enn kordan e d me dæ?
Promp Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2009 Hei, jeg fikk beskjed fra min spesialist om å amme først og så ta Zomig nesespray rett etter amming. Den opptas så kjapt og går dermed fortere ut av kroppen enn pillene gjør. Har tatt Zomig nesespray for første gang idag på over ett år, og føler meg ELENDIG! Sliter skikkelig med bivirkninger pluss går og er livredd for at bebissen min skal bli syk av medisinen. Går og sjekker pusten hele tiden... Det hjelper vel ikke akkurat på migrenen men... Jeg må bare si at å ha migrene er så utrolig hemmende, jeg forstår ikke hvordan det kan gå an å ha en vanlig jobb når man har migrene...??? FORTVILET!
hm24 Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Jeg sliter med migrene og når jeg får anfall prøver jeg og få tatt medisiner før det blir for ille, men noen ganger hjelper det ikke.. Da er tøft og vente på at gubben er ferdig på jobb sånn at jeg kan sove.. Noen ganger er jeg heldig og får sovet litt sammen med minsten på dagen.. Tar han med i senga og koser oss.. Det har skjedd at det har vært så ille at samboern har måtte vært hjemme fra jobb fordi jeg ikke har kommet meg ut av soverommet.. Så det å være småbarnsmor med migrene er absolutt en utfordring til tider, men har en fantastisk lege som hjelper meg med og finne noe som kan hjelpe og gjøre anfallene mildere og lettere.. Har ikke lyktes og finne noe ennå men vi jobber med saken :-)
Fru Mo med gutt nummer to! Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Hei! Hvis dere ikke har prøvd det så vil jeg absolutt anbefale akupunktur! Jeg har vært "avhengig" av maxalt lenge (har hatt migrene i ca 10 år med normalt rundt to anfall i uka) Var veldig engstelig for å bli gravid siden jeg da ikke kunne bruke maxalt og begynte derfor med akupunktur. Har hjulpet meg veldig, Under svangerskapet gikk jeg til akupunktøren min en dag i uka, fikk massasje av nakke/skuldre først og akupunktur etterpå. Nå etter at gutten ble født går jeg til massasje/akupunktur en gang annenhver uke. Koster jo endel (400 kr) men er absolutt verdt det. Vil si det har redusert migreneanfallene mine med minst 90% og de som jeg har er mye mildere. Litt spent nå på hvordan det blir når jeg begynner i jobb igjen (som er veldig hektisk!)
lille sprelle Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Har medfødt migrene. Passer på å drikke masse, spise jevnt og sove passe mye (for mye er værre enn for lite) Bruker nesten bestandig solbriller Kan ikke ta medisiner nå når jeg ammer (24 timer uten amming i så fall). Maxalt er den medisinen som virker på meg. Bare å legge under tunga (smaker vondt), så er man litt uggen en halv time og deretter går det sånn ca å leve normalt når jeg får anfall tar jeg snuppa med i senga eller så legger jeg meg på matta hennes også leker hun rundt meg. Pass på avspenning! De aller fleste som har migrene, har spenningsmigrene (dessverre har jeg selv klassisk) Stramme kjever og skuldre/nakke er årsak til anfall for mange.
Promp Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har også hatt migrene hele livet, og har forsøkt alt. Går til jevnlig oppfølging hos spesialist, men det er jo enda ikke funnet noe som kan kurere. Har også forsøkt akupunktur, uten at det har hjulpet. Jeg har spennigsmigrene i tillegg til klassisk migrene. Vanlig hodepine er nesten daglig. Nei, dette er så kjipt og slitsomt! Blir så sliten og lei de dagene jeg er dårlig! Og så er det frustrerende at jeg blir så utrolig dårlig av alle migrenemedisiner. Har enda ikke funnet en migrenemedisin jeg ikke får kraftige bivirkninger av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå