mamma-x-3 Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Anbefalt lesning (fått av min fastlege, som også er antroposofisk lege) og som jeg uten å nøle kaller en faglig kyndig person/rådgiver: Skribent: Dr. Jackie Swartz, lege v/Vidarklinikken, Järna, Sverige: http://antroposofi.org/vaccination.htm Tilleggsinfo: Antroposofiske leger har klassisk legeutdanning, med tilleggsutdanning i antroposofisk medisin. Antroposofisk medisin står i et komplementært forhold til skolemedisinen, og fungerer som et supplement.
Gjest Sunnmamma Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Jeg vil bare legge til at antroposofisk medisin er motstander av vaksine i utgangspunktet, fordi de mener at sydom er endel av ett menneskes naturlige utvikling. Teoriene i antroposofisk medisin er basert på Rudolf Steiners tanker, og er gitt flere kritiske blikk, bla i quackwatch: http://www.quackwatch.org/11Ind/steiner.html
mamma-x-3 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2009 Tenkte nok at du ville kaste deg innpå og forkaste det antroposofiske synet på helse, helhetstanken og om mennesket. Det er kritikk mot synet som det er kritikk mot skolemedisin. Selvfølgelig. Som jeg har påpekt tidligere, du har skylapper klistret godt på og det blir helt umulig å gå i dialog med deg. Jo, antroposofiske leger er av dem som stiller spørsmål og tviler på gevinsten ved vaksinering. Jeg kommer ikke til å legge meg ut med deg og begynne å forsvare og forklare. Fordi jeg vet at du VIL IKKE HØRE noe annet enn det du selv misjonerer. Og du er en av de mest skremmende skolemedisinere jeg har møtt. For andre som kunne være interessert i info fra antroposofisk hold vedr. vaksinespørsmålet anbefaler jeg all litteratur fra Jackie Swartz, ved Vidarklinikken, Järna i Sverige: Her har jeg fått informasjon og veiledning innen flere aspekter ved sunnhet og helse som hele familien har stor nytte av. Placebo og kvakksalveri alt sammen selvfølgelig, i Sunnmammas øyne.
Gjest Sunnmamma Skrevet 28. mars 2009 #4 Skrevet 28. mars 2009 Jeg var snill og var ikke det minste krass, for jeg ville gi deg en sjanse til å vise at du er så "åpen" og interressert i forskning og videre studier som du later som. Agendaen din blir klar etterhvert som du skriver mer og mer , du vil simpelthen ikke høre på vitenskaplige fakta, skolemedisin, eller medisiner vi vet , og kan bevise , fungerer. Tvert imot vil du vi skal tro på den skrullete mystikeren Rudolf Steiner, homeopati ("vann har hukommelse") og ENHVER som vil eller ønsker å diskredditere vitenskap eller medisin. Du fatter simpelthen ikke at du gjerne måtte komme drassende på ørnenesemannen fra Veme og hans holisitiske "stikk-gafler-i-øyet-og-bli-kvitt-kreften" kur bare det kunne bevises, vitenskaplig, i dobbeltblindede studier, at kuren fungerte, så hadde det vært greit for meg og han hadde fått min helhjertede støtte , og det nevnte stolte eksemplar av alternativ medisin ville ikke vært alternativ lenger, men vært en revolusjon for vitenskapen, og vi hadde jublet alle sammen, for nå kunne vi alle bli kvitt kreften. Det er sannheten jeg er ute etter, ikke forsvar av leger eller legemiddelfirmaer. Vidarkliniken er kjente for å svære statlige snyltere i Sverige som ber om statsstøtte selv om de ikke kan dokumentere virkningen av remediene sine, den eneste undersøkelsen som er foretatt på behandlingsformene deres gjorde de selv (!) , og de er kåret til "årets förvillare" i Sverige 2008 nettopp for bruk av pseudovitenskaplige behandlingsmåter. Enhver rapport skrevet av Jackie Swartz vil allerede i utgangspunktet ha så kraftig slagside at den for en sannhetssøkende vil være komplett uinterressant. Svensk tv4 har hatt søkelyset på dem, og jeg tipper at ett søk på tv4 og vidarkliniken vil gi nysgjerrige en grei innføring i hva dette er for slags instutisjon.
mamma-x-3 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har ennå til gode å se at du ikke g krass, Sunnmamma. Du rakker jo ned for fote. Fornærmende ord og vendinger i fleng, bare her! Det er synd at skylappene dine skygger for tallene du har forlest deg på. At noe kan virke som du selv ikke går god for er nok utenkelig. . Du får fortsette å predike for egne disipler, for diskutere gjør du ikke , det er nemlig noe helt annet enn å rakke ned på helsesyn du ikke har selv. Så får det stå sin prøve at jeg støtter den "skrullete" informasjonen og kvakksalveriet du nevner overfor her. Jeg snakker som privatperson ut fra mine egne verdifulle erfaringer. Og så langt er vi strålende fornøyd med vårt ståsted. Mine friske uvaksinerte barn er helt uten allergier, astma, eksemer og andre autoimmune lidelser. Vaksinerte barn i vår familie lider av varianter av alle disse problemene. Det jeg har skånt mine barn for er like skremmende som sykdommene vi vaksinerer mot. Så får du krangle videre om bevisene. Jeg presenterer mine barn for deg som gode bevis- Ikke si vi sikkert har gode gener i famiien. Tvert i mot. Belklager bare at du er så totalt uinteressert i å høre om dette.
Gjest Sunnmamma Skrevet 28. mars 2009 #6 Skrevet 28. mars 2009 " for diskutere gjør du ikke" Nei, begynner man å bruke fakta og bevis i en diskusjon, blir den fort ødelagt.
Helseinterressert Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Når har du tenkt å komme med fakta og bevis i favør av vaksiner? Jeg venter fortsatt.
Gjest Sunnmamma Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 Nå tror jeg du tuller, for du har aldri virket særlig interressert i bagateller som fakta eller bevis, jmfr tallene dine angående meslinger (sjekket og ser at du opererer med 1/4 av de offisielle tallene, lever du av å lure folk til å tro at meslinger er mindre farlig enn det er?) og angående dine kilder (www.whale.to- en "litt" ubalansert konspirasjonsside), og de sitatene du støtter deg til (Vera Schreibner!En geolog!), så kom ikke her og vær frekk, Fakta og bevis om vaksiner: http://www.vaccineinformation.org/ http://www.cdc.gov/vaccinesafety/ http://www.fda.gov/cber/vaccines.htm Finnes dessuten ett uttall studier tilgjengelig på pubmed,
Helseinterressert Skrevet 28. mars 2009 #9 Skrevet 28. mars 2009 Hvilke bevis og fakta er det på disse sidene? Er ikke dette bare vaksinasjonspropaganda slik vi kjenner fra feks fhi?
Gjest Sunnmamma Skrevet 28. mars 2009 #10 Skrevet 28. mars 2009 Ja hvis man synes statlige organ er "propagandasider", selv i den frie demokratisk verden, da har man på mange måter malt seg litt inn i ett hjørne. Særlig når siden "whale.to" tydeligvis er en helt grei kilde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå