Gå til innhold

Forferdelig problemstilling: Hvordan lager man myke cookies....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så innmari hekta på de lyse, myke, seige cookiene til 7-eleven...Er det noen som har har en oppskrift på noe som ligner?

Skrevet

Jeg har:):)

De smaker akkurat likt som cookiene til 7-eleven:)

200 gr smør

200 gr melis

0,5 dl lys sirup

250 gr hvetemel

2 ts vaniljesukker

3 ts kakao

1,5 ts bakepulver

200 gr sjokolade(får kjøpt melkesjokolade i sånne kuler)

Fremgangsmåte:

Pisk mykt smør,melis og sukker til luftig smørkrem.

Sikt sammen de tørre ingred og tilsett.

Bland godt sammen.Tilsett sjokoladen.

Ta en spiseskje og lag en topp og trykk de litt flat og rund:)

Stekes midt i ovn på 180 grader i 15 minutter.

Skrevet

Du er en livredder! Nå gleder jeg meg bare til å prøve - tusen takk:)

Skrevet

Mine ble ikke myke=( Ble kjempe store, tynne og harde. Bortsett fra at jeg ikke har hatt kakao i har jeg fulgt oppskriften til punkt og prikke. Laget små baller som jeg trykte ut til rundinger med ca 5 cm i diameter og 6-7 mm høy. Hva har jeg gjort feil?

Skrevet

myke kaker bruk soft smør harde kaker melange

Skrevet

Jeg og mannen min har verdens beste triks, som vi serverer nesten hver gang vi får besøk. Kjøp en sånn stor gul pakke med brownies ferdigblanding, tror det er Toro. MEN isteden for å lage den i en liten form slik det står anvist på pakken, lager vi den i langpannen, slike som alle har i stekovnen. Da blir browniesene flate og myke, men samtidig mer kjekslignende, mer som cookies, seige og nyyyydelige.

Men husk å steke de litt kortere tid enn det som står anvist, slik at de ikke blir brent, da blir de alt for sprø.

Skrevet

jeg har bodd en del i usa, og har plukket opp noen triks... jeg steker cookies i MAKS 9 minutter (helst åtte) --- de ser nesten fremdeles ut som deig i midten når jeg tar de ut. legg de så direkte på rist. i kakeboksen legger jeg i tillegg en skalk som gir litt fuktighet til cookiesene (bytter den ut når den er hard) :)

for øvrig mye gode oppskrifter på amerikanske, myke cookies på allrecipes.com:

f.eks: http://allrecipes.com/Recipe/Snickerdoodles-III/Detail.aspx

lykke til!

Skrevet

de på United Bakeries er jo helt fantastiske, noen som har noe tips på hvordan man lager dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...