anibe Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Har foreløpig gitt frøkna D-vitamin, men lurer på om når man skal starte med tran istedet. Er så mange forskjellige svar, alt ettersom hvem man spør... Hva bruker dere?
blomstre Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Tran kan man begynne med fra nyfødt. Vi har ikke orket tanken på det, da snuppa gulper så mye (tranlukt i alt...). Nå har hun imidlertid sluttet å spise om natten, så vi bør vel ta tran opp til vurdering igjen (gi om kvelden)... Er jo D-vitamin de må ha. Før var tran eneste d-vitamin kilde, men nå får man jo rene d-vitamin dråper. Fordelen med å bruke tran isteden er at den også inneholder omega3.
Vinden blåser Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 vi bruker D-dråpene..brekker meg av lukten på tran etter dårlige minner fra egen barndom,så jeg klarer ikke tanken på å skulle gi ungene noe slikt...
A og G Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 vi prøvde tran men d likte ho ikke så vi gir d dråper. men tran annbefales jo fra begynnelsen av
Makko med to små gutter Skrevet 27. mars 2009 #5 Skrevet 27. mars 2009 Vi bruker D-dråper. Mini spiser tran ok, men det blir alltid litt søl og LUKT på alt som er vanskelig å få av. Med dråper får han D-vitamin HVER dag, mot kanskje hver 3 når vi gav tran... -Får heller litt luktfri olje ved siden av.
Lace Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Vi har brukt tran siden 4 ukers alder og ja, det er mye søl. Nå (10 mnd) gir vi med skje og det er litt styr å få den i henne. Foretrekker likevel tran siden den også inneholder andre viktige stoffer enn D-vitamin, som vitamin A (syn, immunforsvar), vitamin E (beskytter cellene i kroppen) og omega 3 (hjerte, hjerne og vekst). Jeg tror man bare må ta høyde for lukt og søl, så går det sikkert bedre når barnet blir eldre. Det viktigste er vel likevel å få i barnet vitamin D, så det er sikkert greit å bare bruke dråpene. Dersom mor tar tran vil de gunstige stoffene også tilføres barnet gjennom morsmelken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå