Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har foreløpig gitt frøkna D-vitamin, men lurer på om når man skal starte med tran istedet. Er så mange forskjellige svar, alt ettersom hvem man spør... Hva bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tran kan man begynne med fra nyfødt. Vi har ikke orket tanken på det, da snuppa gulper så mye (tranlukt i alt...). Nå har hun imidlertid sluttet å spise om natten, så vi bør vel ta tran opp til vurdering igjen (gi om kvelden)...

Er jo D-vitamin de må ha. Før var tran eneste d-vitamin kilde, men nå får man jo rene d-vitamin dråper. Fordelen med å bruke tran isteden er at den også inneholder omega3.

Skrevet

vi bruker D-dråpene..brekker meg av lukten på tran etter dårlige minner fra egen barndom,så jeg klarer ikke tanken på å skulle gi ungene noe slikt...

Skrevet

vi prøvde tran men d likte ho ikke så vi gir d dråper. men tran annbefales jo fra begynnelsen av

Skrevet

Vi bruker D-dråper. Mini spiser tran ok, men det blir alltid litt søl og LUKT på alt som er vanskelig å få av. Med dråper får han D-vitamin HVER dag, mot kanskje hver 3 når vi gav tran... -Får heller litt luktfri olje ved siden av.

Skrevet

Vi har brukt tran siden 4 ukers alder og ja, det er mye søl. Nå (10 mnd) gir vi med skje og det er litt styr å få den i henne. Foretrekker likevel tran siden den også inneholder andre viktige stoffer enn D-vitamin, som vitamin A (syn, immunforsvar), vitamin E (beskytter cellene i kroppen) og omega 3 (hjerte, hjerne og vekst). Jeg tror man bare må ta høyde for lukt og søl, så går det sikkert bedre når barnet blir eldre. Det viktigste er vel likevel å få i barnet vitamin D, så det er sikkert greit å bare bruke dråpene. Dersom mor tar tran vil de gunstige stoffene også tilføres barnet gjennom morsmelken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...