Gå til innhold

To barn fra før, 4 MA, 1 SA... Blir ikke utredet for habituell abort..

Positiva

Anbefalte innlegg

... Mest av alt fordi legen min sier at de sannsynligvis ikke vil finne noe galt siden jeg har to barn, en gutt og en jente, med samme mann...

Men etter å ha lest endel av innleggene her blir jeg litt i tvil igjen... Har liksom fått beskjed om at det er UFLAKS de siste par gangene og at det bare er å prøve igjen.

Men som dere vet tar det så knekken på psyken å holde på sånn, og nå begynner jeg å tenke at det ´spiser opp´ all energi og tid som jeg egentlig burde bruke på de barne jeg allerede har... Kan også nevne at jeg er 37 år. Alle legene jeg har snakket med sier at det ikke er ´noen alder´...men det må da ha en innvirkning? Utrolig fortvilende..... Klarer ikke helt å gi meg ennå heller... Tror ikke jeg kan slå meg til ro.. Må bare prøve en gang til.

Men hva kan jeg gjøre annerledes? De to siste gangene jeg mistet, fikk jeg Pregnyl sprøyter (progestoron), og Abyl-E.

Hjalp ikke det... Fant aldri noe hjertelyd på UL- akkurat som de andre gangene.. Jeg begynner å miste troen.....

Legen jeg går til er snart pensjonist, men skal være flink...Men når hun ikke kan hjelpe meg med å få dette siste barnet, så begynner jeg å tvile- spesielt etter å ha lest et par av innleggene her....Føler jeg har grått nok tårer og vært nok i kjelleren de siste årene dette har pågått. Noen gode råd?

Fortsetter under...

Hei Positiva

Skjønner deg så godt at dette er tøft. Det skal jo ikke ha noe å si at du har to barn fra før??? Ønsket om en tredje er sikkert like stort. Og siden du har hatt så mange aborter etter hverandre, burde du få utredning.

Jeg ville tatt kontakt med en fertilitetsklinikk eller gynekolog og hørt med dem om det var mulig å få en time. Bare for å snakke og kanskje tatt noen prøver. Hos meg var det heller aldri hjertelyd. 9 ganger opplevde jeg å miste, og legen min sa at det var ingen ting å gjøre med det. Men så fikk jeg blodfortynnende, og vips skal jeg ha tvillinger. UL til nå har vært helt som de skal. Så at det var uflaks så mange ganger har jeg ingen tro på. Det var heller dårlige vekstvilkår!! Kanskje det er det samme for deg??? Om du blir gravid igjen snart, ville jeg spurt etter blodfortynnende (Fragmin eller Klexane). Det er utrolig mange jeg har vært i kontakt med som endelig har lykkes etter å ha begynt på disse medisinene.

Det kan jo hende det er noe helt annet som skal til for din del, men jeg skriver bare litt om hva som har hjulpet meg. Håper virkelig du kan få den hjelpen du trenger snart! Lykke til!

Klem fra meg :o)

Hei positiva vennen.

Ta kontakt med Dalakar på Volvat. Han startet utredning med en gang han..... Jeg var hos han og det var ikke spørsmål engang. Koster jo 1250 kr, men det er det verdt assa..

Ellers da hvordan går det med deg ? Har du funnet styrken til å prøve en gang til... Tenkt masse på deg....

stor og varm klem

Hei, søte jenter :o)

Albyl_E er blodfortynnende, og jeg har jo gått på det de to siste gangene.... Hun jeg går hos er gynekolog- jobber som overlege på gynekologisk på sykehus og forsker ved siden av.. Hun mener at hvis jeg blir utredet er det så lite de kan finne siden jeg allerede har to barn- ett av hvert kjønn (noen ganger kan det visst være slik at en kvinne bare kan bære frem et kjønn) og det er samme mann. Da er det visstnok så mye som stemmer med meg og oss... Vet heller ikke om jeg ORKER å gå gjennom ørten tusen prøver og masse venting heller....

Joda,- jeg tror nok jeg har funnet styrken. Må bare bestemme meg en gang for alle. Begynner å bli ganske lei og motløs, men er bare så livredd for å angre senere i livet... Men vi har det jo så bra vi fire...og nå begynner vi å kunne reise og gjøre morsomme ting sammen som en familie. Også er det det med alderen, og alt som kan gå galt... Jeg holder på å bli GAL av å tenke......:o(

Følger med på deg Baby. Utrolig glad på dine vegne! Gled deg, vennen! Dette blir bra!

Du får holde meg oppdatert da snuppa. Om hva du bestemmer deg for. Jeg håper du prøver en gang til jeg da. For som du sier, kan bli at man fort angrer. Og gleden av å få det til, kommer til å overskygge den lange veien hit.

Jeg heier på deg :o)

Ha en god helg da. Stor klem

• 2 uker senere...

heisann kjære du, jeg kjenner meg VELDIG igjen i det du skriver!

Det er utrolig slitsomt å gå rundt på den måten, man får liksom aldri bli ferdig med saken og rydde hodet.

Jeg har en del av samme erfaringen som du:: Jeg har to friske barn, og jeg har hatt 3 MA. Verken allmennlegen min eller gynekologen har noen annen forklaring på dette enn UFLAKS. Utrolig frustrerende, jeg er sikker på at jeg kunne fått det til en gang til dersom jeg fikk oppfølging med blodfortynnende medisiner.

Den forrige MA'en min var tidlig i høst, og jeg har prøvd å ikke bli gravid siden. Har rett og slett ikke hatt motivasjon, det går jo uansett til dunders igjen! Samtidig ønsker jeg virkelig et barn til, og jeg klarer bare ikke å lukke den døren for godt... Vanskelig dette her. Viss jeg var 100% garantert et flott resultat ved å bli gravid en gang til, hadde jeg uten tvil kjørt på. Men statistikken min er ikke den beste...så vi får se. Jeg har som mål å bestemme meg før høsten.

Lykke lykke til, kjære deg, Positiva. Og skriv gjerne inn om hvordan du har det!

Påskeklem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...