camelia4årpåvent Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Hei! Vi er tidlig i 30 årene, uforklarlige barnløse (prøvd i over 3 år). Har hørt at par på vår alder, og i alle fall hvis de er uforklarlig barnløse må ha gode grunner for innsett av to egg. Måtte dere argumentere? Hvilke argumenter hadde dere? Ser at mange her får satt inn 2 egg. Vi er i tankefasen på antall egg osv, skal inn til samtale 12 mai. Kjempe takknemlig for synspunkter og erfaringer. Lykke, lykke til alle herlige damer her inne!
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 De private klinikkene lar dere som oftest bestemme, men på Riksen (som vi brukte) setter de i utgangspunktet bare inn ett egg av gangen. Vi fikk 2 egg tilbake alle gangene pga. dårlig eggkvalitet. Eggkvaliteten kan de ikke si noen om før etter uttak og befruktning. Vi var også uforklarlig barnløse, men fikk altså forklaringen på manglende graviditet etter første forsøk på Riksen. Lykke til!
Astra71 - tvillingmor Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Jeg holder til i Haugesund. Der gjør de det slik at kvinner under 36 år får tilbakeført ett egg, mens de over 36 får velge om de vil ha ett eller to. Denne aldersgrensen er ikke helt absolutt - jeg nærmet meg 36 i mitt første forsøk, og fikk inn to egg fordi jeg ønsket det. Ellers er det vel først og fremst dårlig eggkvalitet som kan være et argument for å få tilbakeført to egg. Lykke til!
camelia4årpåvent Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2009 Takk for supre svar! Ja, da er det bare å vente å se om det kanskje er noe feil på eggene, veldig greit å få vite årsak etter så mange år som prøvere. Lykke, lykke til! Hilsen
lillehare Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 hei du! vi skal søke ivf og har lyst til å få satt inn to egg. men er det bare eggkvaliteten det kommer på?? vet du noe? vet ikke hvordan kvalitet jeg har, men det skal bli spennende å finne ut lykke til iallefall og håper det klaffer for dere, sender masse babystøv
Pia76.. Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Vi fikk aldri det valget vi. Bare beskjed om att de skulle sette inn 1 egg. (Hører til Trondheim vi.) Kan sikkert ha noe med alder å gjøre ja,,men jeg vet ikke va vanli praksis er.
Surikaten Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Hei:o) Jeg fikk satt inn to egg i Haugesund. Jeg måtte uttrykke det veeeldig sterkt at det var det jeg ønsket. Eggkvaliteten var middels, men jeg hadde vært gjennom 4 forsøk tidligere, så det var nok det som var avgjørende. Lykke til:o)
Abracadabra Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 vi var på haukeland, og der fikk vi heller ikke antydning til valg - bare beskjed om at ett egg blir satt inn. (hun var veldig grei, sa liksom at "jeg vet at etter mange års prøving er det mange som vil kjøre på med flere egg osv osv...") vi fikk derimot vite at de fire eggene vi hadde som ble frosset ned ble frosset ned i par, så ved evt fryseforsøk ville vi nok fått satt inn to, pga at de tiner opp to. pluss at da er kvaliteten mer usikker. sånn forsto jeg det i hvert fall. det må jo sies at når egg nr en kom ut igjen, var jeg litt glad for at det var bare en av ham, hehe! ikke misforstå, jeg elsket og elsker hvert minutt, men det var nå jaggu litt arbeid også ;-) lykke til uansett hva dere bestemmer dere for!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå