Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #1 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg har vært vikar i pu-boliger siden oktober. Har hatt minst 8000 kr utbetalt i mnden siden da, og kommer til å tjene det samme, om ikke enda mer, frem til termin i oktober/november. Har jeg krav på foreldrepenger da, eller MÅ man være fast ansatt? Lønna mi tilsvarer jo en 50-70 % stilling, men den er jo ikke fast. Har søkt fast jobb der, men avd.leder vet ikke at jeg er gravid enda, føler jeg må si det, trur ikke de blir så veldig fornøyde hvis de ansetter meg fremfor andre, og jeg må gå ut i permisjon 4 mnder etterpå.. Vanskelig situasjon, er hjelpepleier, elsker jobben min, men er ikke sjans for å få en stilling høyere enn 50 % , da jeg har liten ansinnitet, og det bare utlyses 15-22 % stillinger det siste halvåret! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139872575-vikar-og-foreldrepenger/
*Charlee* Skrevet 9. april 2009 #2 Del Skrevet 9. april 2009 heisann, du får fødselspenger til tross for at du ikke er fast ansatt, som du sikkert vet må du ha hatt et arbeid 6 av di siste 10 md , d kan være di 6 første eller di 6 siste. Sist jeg gikk gravid var jeg ansatt i et vikariat, når jeg fortalte dem at jeg var gravid kom di me en unskyldning at di måtte omstrukturere bedriften og min stilling falt fra, noe som egentlig var tull, men hva skal man gjøre, etter det sykemeldte legen meg siden jeg hade gallestein i tillegg og d ikke er lett å finne seg jobb som gravid... men da gjelder di månedene du har sykemelding også som lønn... Når jeg var og snakket me NAV sa di egentlig at di tar utgangspunktet i lønna fra siste arbeidsmåned, dvs at man kan jobbe masse overtid og få veldig høy lønn... siden du bare jobber 50% kan du jo søke om arbeidsledighetstrygd for di resterende 50% da blir det jo litt extra penger, du må bare registrere deg hos nav som aktiv jobbsøker... men da vil jo grunnlaget for fødselspenger bli høyere:) Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139872575-vikar-og-foreldrepenger/#findComment-139937684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå