VinterSol+2 Skrevet 26. mars 2009 #1 Del Skrevet 26. mars 2009 ..hvor er du fra? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139872171-advendtsbaby/
Minilille Skrevet 26. mars 2009 #2 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei. Bergen. Du også? Hadde du samme nick da du gikk med din første? Innbiller meg at jeg kjenner deg igjen da jeg tror vi gikk gravid samtidig da (har gutt april 07). Tror vi var gravid samtidig igjen også andre gang, for merket meg nicet ditt da også. (Mine tidligere nick: pyttipyet, lillesøster og lillebror? som ble til minus lillesøster og lillebror). Men om du vet hvem jeg er fra annet er det superhemmelig at vi venter på nytt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139872171-advendtsbaby/#findComment-139872295
VinterSol+2 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mars 2009 jeg er ikke fra bergen, nei, fra østlandet! men jeg husker nickene dine ja! tingen er at det var ei jente som fødte i uke 19 rett etter meg, men det var i skien, så jeg ble litt usikker på om det kunne være deg. merkelig at vi er her samtidig for tredje gang på rad da...! denne gangen går det, vet du! det må det jo bare! fått noen forklaring på hva som gikk galt for dere i november? (vår lille gutt ble født 3.november, så jeg ramlet av lasset rett før deg) tenker du mye på at det nærmer seg termin og sånn? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139872171-advendtsbaby/#findComment-139872569
Minilille Skrevet 26. mars 2009 #4 Del Skrevet 26. mars 2009 Jamen da fikk vi oppklart det:) Sprøtt ja.. husker bare så godt at jeg tenkte så morsomt at vi ventet nr 2 nesten samtidig siden jeg kjente igjen fra første gang. Men ja.. denne gangen har det med å gå bra... selv om jeg enda er så tidlig at jeg ikke helt har turt å tenke tanken enda.. samt gruer meg egentlig mest til de nærmeste mnd... Og ja..har lenge kjent på at det nærmer seg termin. Jeg skulle jo egentlig ut i sykemelding og videre permisjon allerede fra februar siden det var to.. og så tenker jeg masse på at jeg har termin midt mellom tvillingene ble født og begravelsen.... men den tid den sorg. Akkurat nå ble vi plutselig utålmodige og fant ut at vi ønsket å prøve på nytt.. så er jeg glad det blir tettere oppfølgniing,men gruer meg til mange tanker fremover. Hvordan har det gått med deg? Du er 14uker nå..? Det er jo over 12! Og ikke såå lenge til du er over neste etappe.. I november var jeg på sykehuset en onsdag da vi fryktet at jeg lakk litt fostervann. Men de fant ikke noe galt..Lørdag begynte fødselen. Obduksjonsrapporten sier at det var infeksjon i morkaken.. mest sannsynlig var det lekkasje av vann på forhånd, og da blir det veldig lett infeksjoner.. Er livredd for at jeg presset kroppen min for mye slik at vannet begynte å lekke.. Og kommer til å bli hysterisk hvis noe lignende skjer denne gang.. Vet dere hva som gikk galt?Og har du fått god oppfølgning? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139872171-advendtsbaby/#findComment-139872855
VinterSol+2 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 26. mars 2009 vi vet ikke hva som gikk galt. han døde i magen. eneste grunnen til at vi fant det ut, var at jeg etter å ikke ha kjent liv på en uke, insisterte på en ultralyd... alle syns jeg var hysterisk. vi ba om full obduksjon, men en eller annen i systemet har ødelagt for oss. "kroppen ble ikke behandlet på riktig måte" var det eneste vi fikk vite.. men jordmor undersøker saken nå.. jeg blir jo tvillinggravid støtt jeg, viser det seg. altså, de tre gangene jeg har vært gravid, har det antagelig vært tvillinger. men mister den ene tidlig. Det er jo mye større risiko når en bærer tvillinger, -så får håpe du slipper oppleve marerittet om igjen! Min mor har forøvrig opplevd det samme som deg, hun var 6mnd på vei da vannet til tvillingene gikk. men hun fikk to friske barn etterpå! tenk på det når du er veldig redd. (et av barna var forøvrig meg.. hehe) Har du fått sjekket livmorhals og sånne ting? kan jo høres ut som om du trenger å få en sykemelding og bare ta det med ro i dette svangerskapet, så du slipper å lure og klandre deg selv? jeg får knall oppfølging. kontroll med ultralyd annenhver uke, og oftere om jeg skulle ønske det. veldig trygt og godt, og jeg kjenner at jeg trenger det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139872171-advendtsbaby/#findComment-139873659
Minilille Skrevet 27. mars 2009 #6 Del Skrevet 27. mars 2009 Hm.. ja det er mye rart det der sykehuset driver med..Godt dere får støtte av jordmor. Begrenset hvor mye man orker å stå på selv i en slik situasjon! Håper de finner ut av det. Det er jo derfor man velger obduksjon. Legen som skulle gå gjennom obdrapporten vår greide det ikke.. sa at det ikke var noe galt.. jeg ba om å få den, og etter å ha lest og rådført meg med andre skal vi nå få ny samtale. I forkant av den jeg skal ha sa hun at jeg måtte komme opp og ta blodprøver.. det var ikke blitt gjort for å sjekke om jeg hadde en infeksjon som førte til vannlekasje.. vel det er jo bare... 4mnd siden..så hvordan de skal finne ut om det var en infeksjon NÅ skjønner hverken jeg eller fastlegen.. Rart det der at det er såpass vanlig at to egg befruktes, men at så mange mister den ene før uke 12.. Vet du noe om hvorfor..? Høres jo ut som det ligger i familien hos deg. Selv om jeg nok hadde blitt mer bekymret ønsker jeg av alt i verden at det er to denne gang også.. Det var ikke noe galt med livmorhalsen i første svangerskap,og de har ikke sagt noe om det. Kanskje det er noe jeg bør sjekke.. Ellers kommer jeg til å ta det mer med ro denne gang. Er sykemeldt 50% fra før, og kommer til å holde på det en stund. Orker ikke jobbe og spy til jeg spyr blod denne gang også.. Veldig betryggende å høre at man kan få så god oppfølgning! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139872171-advendtsbaby/#findComment-139878349
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå