mamman til 2 nydelige jenter Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 jeg er ganske fortvilet nå, min lille tulle vil ikke ha mat. Totalt pr døgn får hun i seg kanskje 3 måltider bestående av 140 ml mme, 1 banan og et grøtmåltid som må trues ned! hun drikker masse vann og er blid og aktiv. Det har vært sånn i 3 dager. Hun får forresten pupp på natten. Hva bør man gjøre?
Lykkeli <3 Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Jeg føler med deg.... vi introduserte grøt da vår datter var 5 1/2 mnd. Hun spiste litt motvillig, men det gikk ned. To uker etterpå var deet stopp. Siden har vi prøvd og prøvd, til ingen nytte.Prøvde absolutt alt til slutt, men brå-nektet. Ble sint på skjeen når den nærmet seg. Da hun for snart to uker siden ble 7 mnd prøvde jeg med brød. Det ville hun ha. Startet med hvitt brød, så litt grovere, og så med leverpostei. Gav litt av dette hver dag, og så på mandag denne uken, prøvde jeg igjen med grøt, og plutselig begynte hun å gape..... Nå spiser hun plutselig alt. Grøt, brød, fruktmos, banan..... i kveld måtte jeg til og med si stopp med grøten etter at hun fortsatt gapte etter halvannen porsjon. Aner ikke hva som skjedde, men det løsnet tydligvis. Mitt råd er bare å ha tålmodighet, la henne bestemme. Hvis hun ikke vil ha, så heller ikke tving henne, da kan det fort bli verre. Hun våknet endel i natt, men for første gang var hun lite interressert i puppen, så til helga starter vi nattavvenning...... Lykke til!
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 27. mars 2009 #3 Skrevet 27. mars 2009 Jeg vet ikke helt om jeg forstår dette, får hun da pupp bare på natten? Vi gir ikke noe mme men hun spiser 2 små grøtmåltider, 1 brødskive (ikke bestandig hele) og kanskje et halv glass middag. Hun får da pupp før eller etter måltid. Nå er jeg ingen ekspert men vi gir veldig lite vann, dette gir jo også en metthetsfølelse. Og til sist, jeg synes det høres ut som hun får i seg nok:-) veldig mye mme og det er det jo masse næring i. En baby klarer som oftes å regulere inntak selv, så ikke stress... hun spiser når hun vil. Det går også her dager uten noe serlig med inntak av mat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå