Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg en hormonforstyrrelse som resulterer i manglende menstrasjon. Hva slags grunner har dere for IVF?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endometriose, idiotisk lutealfase og homofili. I den rekkefølgen.

Skrevet

hei du, vi skal søke snart fordi mannen in har nedsatt sædkvalitet... :(

Skrevet

Uforklarlig sekundær infertilitet.

Ble gravid for 8 år siden helt på egenhånd og fødte en nydelig prinsesse. Men søsken var er ikke like lett å lage gitt. Vært prøvere i mange år. Diverse Pergo kurer og Ovitrelle eggl sprøyter, laparoskopi uten betydelige funn osv. Har kun vært gravid den ene gangen i hele mitt liv.

Men NÅ!Akkurat ferdig med vårt aller 1 IVF forsøk, og det var full klaff!!! Er nå i uke 5+1, og overlykkelig:)

Masse lykke til med forsøk:)

Skrevet

Vi var uforklarlig barnløse, men etter hvert viste det seg at jeg har dårlig eggkvalitet.

Skrevet

vi er også snart i gang med ivf.

hos oss var det mine eggledere som var tette,ble åpnet og fikk pergo uten ønsket resultat.

konklusjonen er at egglederne nok har mistet sin funksjon pga av at de hadde vært tett..

aner jo ikke hvordan kvaliteten på eggene mine er men håper de er fantastisk og at det klaffer på første ivf forsøk:)

har ett barn på 10 år fra ett tidligere forhold.

Skrevet

Mannen har dårlige svømmere og vi måtte ha donor...

Skrevet

Tette eggledere grunnet langtkommen blindtarmbetennelse/operasjon for 9-10 år siden. Fant først ut i 2007 ved laparoskopi at jeg hadde fått tette eggledere pga av dette, etter flere års "normal" prøving. Dvs at sykehuset "glemte" å informere meg om at jeg hadde fått tette eggledere for 9 år siden, og jeg derfor har trodd at jeg har vært gynekologisk frisk helt til Lap. i 2007... Kjipt:(

Skrevet

Mangler eggledere.(eller tuba uterina, som det så vakkert heter på latin) De ble fjernet i forbindelse med to graviditeter utenfor livmor. Trolig var egglederne tette.

Skrevet

Tette eggledere, mest sannsynlig medfødt og dårlig sædkvalitet. Vi har hatt ICSI.

Skrevet

Sprukket blindtarm for ca 10-12 år siden, ingen informerte om at dette kunne gå ut over sjansen til å kunne bli gravid på naturlig måte!!! - at det kunne påføre skade/ tette eggledere. Har prøvd i flere år før dette kom inn i bildet. Ble oppdaget ved tilfeldigheter.

Kunne vært fint fra sykehusets side å obligatorisk informere generelt at det kan forekomme tette eggledere/ vanskeligheter med å bli naturlig gravid - selv om en er veldig ung når en får blindtarmbetennelse. Jeg var selv veldig ung da, men skulle ønske at foreldrene mine den gang hadde blitt informert. Bedre føre vàr på en måte. Nå har dette tatt flere år enn ønsket før vi endelig er i gang med IVF da det er eneste måte å bli gravide på.

Skrevet

Mannen min hadde testikkelkreft for et par år siden og endte opp med bare et par svømmere. Akkurat nok til ICSI :-)

Skrevet

Vi må bruke donor. Har prøvd to ganger med innsemenering uten hell, så nå er vi i gang med første forsøk med IVF.

Skrevet

De vet ikke hvorfor vi plages.

Men de mener det kan ha noe med min spiseforstyrrelse å gjøre.

Har slitt med dette siden jeg var lita---noe som blant annet,har resultert i uregelmessig mens.

Skrevet

Uforklarlig sekundær infertilitet her og..

Fikk en datter i 2004, selv om jeg gikk på p-sprøyten.

2 SA (uke 4 og 5) siden da..

Er igang med 1. IVF v/ Ullevål nå..

Skrevet

Blir bare ikke gravid :-(

(Eller dvs, ved forrige forsøk gikk det endelig, men det holdt ikke i mål.)

Ingen ting i veien med noen av oss, så vi er uforklarlig barnløse.

Skrevet

hei! er du fornøyd med ullevål?? vi tenkte å søke oss dit...

litt info, tips??

• 3 uker senere...
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

uforklarlig her og.

Jeg vet at jeg kan bli gravid, men det er veeeeldig vanskelig og har resultert i 3 SA på 7,5 år.

Fikk ei jente ved hjelp av 2 IVF-forsøket og skal prøve på søskenforsøk.

Skrevet

Trange eggledere.. Fant ut på lapraskopi at jeg hadde masse sammenvoksninger i hele magen.. aner ikke hvorfor. Kan være en infeksjon jeg hadde som 12 åring hvor de ikke fant fokus og derfor ikke behandlet noe!! Har aldri hatt noen andre infeksjoner så det føles så surt å tenke på. Men er glad for at det ser ut til at "alt det andre" er som det skal.

Skrevet

Dette var interessant!

Jeg har også fått ödelagte eggledere pga infeksjon da jeg var 25. Men hadde blindtarmbetennelse da jeg var 17, og vet jeg hadde sex flere ganger ubeskyttet i et forhold da jeg var 21-22, men jeg ble ikke gravid. Jeg har lurt på hvorfor, men kanskje det var det at jeg allerede da hadde fått skader pga. blindtarmbetennelsen da jeg var 17??!! Der ser man....JA det hadde värt VELDIG greit om de hadde opplyst om dette da jeg var 17...idiotiske leger!

Dette skal jeg jammen ta opp med legen min neste gang!

(er i mitt 1.IVF-forsök nå, skal beg m spröyter 22.april)

Skrevet

Hadde en exu v.eggleder men pga for sein behandling ble begge egglederene mine ødelagte av det og de ble fjernet ved kikkhullsopr.

Veldig bittert for jeg kan bli gravid helt natulig.Dette var 3.gangen jeg var gravid.

Har ei datter på 5 år og en liten engel som jeg mistet i uke 21 også nå denne exuen.

Venter på brev til ivf fra riksen.

Skrevet

Begynte på minipillen som 21 åring pga veldig ustabil syklus (opptil 3 mnd), men ingen sa noe da om PCOS. Etter 10 år på pillen (til ingen nytte) og ytterligere 3 år med naturlig prøving fikk jeg vite at jeg hadde en lett form for PCOS samtidig som samboer fikk vite at svømmerene var dårlige og få pga dårlig utført retentio testis (senking av testikkler) da han var 3 år.

ICSI ble redningen vår :)

Skrevet

Har hormonforstyrrelser som resulterer i ingen produksjon av egg uten hjelp av hormonsprøyter.

Har ei prøverørsjente, og håper på en bror eller søster til henne snart, ved hjelp av et fryseforsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...