Gå til innhold

Hvor mange keisesnitt?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått mitt fjerde barn, alle tatt med keisersnitt. De fleste syns det høres litt voldsomt ut, men jeg har lurt litt på om det går an å få flere ved keisersnitt? Noen med erfaring? Hva kan evt skje? Jeg føler meg liksom ikke ferdig med babyer, og skulle gjerne hatt flere...men det er mulig jeg burde tvinges inn i andre tanker ;-) mora mi får helt dilla når jeg sier jeg har lyst på en til....hun tenker på min helse.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139871191-hvor-mange-keisesnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at man "bare" får 3 keisersnitt.. Men der har jeg visst hørt feil gitt;) Jeg har ikke noe svar på det du spør du, men jeg lurte på om du har fått beskjed om du har mye arrvev på livmoren? Har hørt at mye arrvev kan føre til at livmoren kan "sprekke" under svangerskap, men det er kanskje bare en myte det også?

Også en ting til, du som har hatt mange keisersnitt... Er man mer "øm" i livmoren under graviditet hvis man har flere keisersnitt bak seg?

Slik jeg forsto det etter siste kesersnitt, fjernet gynekologen tidligere arrvev slik at det kun er ett snitt i alle lag. Jeg har også kun ett snitt utvendig. Jeg har kun lest om en som fikk livmor som sprakk men det var en som hadde keisersnitt kun ett år etter forrige (egentlig for kort helingstid på forrige keisersnitt), og at hun skulle føde vaginalt som endte i keisersnitt fordi livmor var for svak. Visstnok er det riene som gjør at man kommer i fare for at livmor kan sprekke / revne. Om livmor er mer øm - tja, kanskje - men slik jeg har forstått har man ikke følelser i livmor, kun i de utenforliggende hud-/hinnelag. Jeg hadde nok mer vondt / ubehag i dette svangerskap, men det tror jeg skyldes sammenvoksninger i underhud etc. som begynte å "strekke på seg" når magen vokste. Det gikk i rykk og napp og var ikke konstant. Forresten fortalte en av gynekologene på sykehuset at hun hadde tatt imot keisersnittbarn på en kvinne som hadde fått 6 barn med keisersnitt fra før (så det var hennes 7. keisersnittbarn.....)..

Det er forskjellig fra person til person hvor mange keisersnitt livmoren tåler. Legen som har tatt keisersnitt skal sjekke livmora før han syr igjen, og bare han kan svare det på om han tror du kan tåle et svangerskap til. Du må sjekke med sykehuset ditt, kanskje det står noe i journalen..

Min mamma fikk forresten etter unge nr fire anbefalt å sterilisere seg, siden gynekologen som hadde operert henne mente bestemt at hun ikke ville tåle belasntningen ved enda et svangerskap.

Mener det var en lege som sa til meg at en av Kennedy-fruene hadde 7 keisersnitt ;o)

Jeg vil anbefale deg å få en samtale med en operasjonslege på ditt lokale sykehus!

Du høres sprek ut som vil ha enda flere barn! Gøy (",) Jeg tror jeg stopper nå etter at nummer to er kommet ut ;o)

Lykke til!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...