Lykkelig smil Skrevet 26. mars 2009 #1 Del Skrevet 26. mars 2009 Jeg hadde ulønnet permisjon et halvår etter at jeg fikk førstemann. Jeg begynte å ta vakter igjeni april i fjor, men jobbet ikke full stilling før fra midten av august. Fikk telefon i dag at siden jeg fødte for tidlig (nesten 4 uker) manglet jeg 10 dager for å ha rett til foreldrepenger. Hadde jeg født på termin (4.febr) ville jeg hatt rett. Nå ender jeg altså opp med å få bare engangsstønaden på 35000 + at jeg må tilbakebetale tre månedslønner som jeg allerede har fått utbetalt. Er dette virkelig riktig? Er jo krise for oss siden vi bygger hus. Flere som har fått seg det sjokket som har født for tidlig her? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139870547-dere-som-har-hatt-utvidet-foreldrepermisjon-og-skal-ha-en-tilobs/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guttemamma75 Skrevet 26. mars 2009 #2 Del Skrevet 26. mars 2009 Dessverre er det nok slik at om du føder tidlig og mangler dager på opptjening for foreldrepenger av den grunn så mister du dem... Sånn er det bare.. Derfor er det bestandig lurt å legge inn en "ekstra buffer" på det du jobber slik at du jobber f.eks 7 av de siste mnd før permisjonen starter så er sjansen mindre for at slikt kan skje.... At du må betale tilbake penger er også logisk dessverre i og med at du urettmessig har mottat penger.. Vet ikke om du har mottatt fra arbeidsgiver eller nav, men det burde jo uansett kunne være mulig å forhandle frem en nedbetalingsordning... Skjønner godt sjokket og frustrasjonen din men på akkurat dette er nav veldig firkantete - mangler du en dag så får du ikke foreldrepenger... Dette pga om man skulle utvist skjønn så ville kanskje en få og en annen ikke få og det ville vært enda mer urettferdig da å være den som ikke fikk....... Dere får vurdere at pappaen overtar permisjonen og så kommer du deg ut i jobb (minst 75%) eller studier (100%)...... Håper det ordner seg for dere.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139870547-dere-som-har-hatt-utvidet-foreldrepermisjon-og-skal-ha-en-tilobs/#findComment-139870617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå