Gå til innhold

Hvordan er det med reising og oss tvillinggravide??

kath2

Anbefalte innlegg

hei dere,

jeg har bestilt (for lenge siden) flybilletter til Spania i mnd skiftet juni/juli. Er da ca 6 mnd på vei.

Hvordan er det for oss å fly? Er det strengere enn med bare ett barn i magen? Fra når er det anbefalt å ikek reise?

Og en ting er jo selve flyturen, men så må man vel tenke på varmen, mat osv.

Har dere noen erfaringer eller råd dere har fått rundt dette?

Fortsetter under...

Heisann.

Igen egne regler for oss med to (har også sjekket med forsikringsselskapet for sikerhets skyld), så det er bare å reise og kose seg. (Jeg reiser i mai og er da selv ca 6 mnd på vei).

Husk svangerskaps papirene, støttestrømper til flyturen og ellers så er du "normalt" forsiktig på turen. Mat skal være gjennomstekt og drikke fra flaske så skal du se det blir en superduper tur :)

Ang varmen etc så er det så individuelt hva hver enkelt liker og tåler, du kjenner det best selv :) (husk at sjansen for pigment flekker er større når du er gravid).

Jeg skal nå desidert sole meg og kose meg også er det bare å huske å kjøle seg ned/drikke slik at du ikke blir for varm :)

På SAS sine sider står følgende om reise under graviditet med tvillinger eller flere:

"Inntil 12 uker før termin

Ingen begrensninger, du kan reise

Fra 12-8 uker før termin

Det kreves en legeerklæring, og reisen må godkjennes av SAS medisinske avdeling. Flyvetiden kan ikke overstige 4 timer.

Legeerklæringen må inneholder følgende: Passasjerens navn, reservasjonsnummer, navn og telefonnummer til behandlende lege, legens signatur, samt hvor langt man har kommet i svangerskapet.

Fra 8-4 uker før termin

Det anbefales ikke å fly og unntak gjøres kun i meget spesielle tilfeller og etter godkjenning av SAS medisinske avdeling. Flytiden må ikke overstige fire timer.

Mindre enn 4 uker før termin

kan du dessverre ikke reise."

Heisann! Har tenkt samme tankene selv, så takk for innlegget ditt :o) Det ga meg et svar på det jeg lurte på. Nå gleder både jeg og familien min seg til en tur til Mallorca i slutten av mai. Da er jeg 21 uker på vei. Regner med at det blir en stund til før vi får oss en familietur til syden med 4 små ;o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...