Gå til innhold

Byller på rompa- trenger hjelp!!

Anbefalte innlegg

Har ett kjempepinlig problem med dette- det er ikke kviser men byller som fyller seg og som jeg må klemme ut, kommer masse puss ut...har det i trusekanten (ved siden av musa) og kan få det på rompa også- klemmer det ut (det gjør jo vondt) men de fyller seg igjen. har mange mørke arr nedentil også for å bli kvitt de, noen med gode råd?

ANYONE?

Har ikke lyst å spørre venninner om dette akkurat..

velger å være

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139870275-byller-p%C3%A5-rompa-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde byller for lenge siden, på annet sted på kroppen. Det er kjempevondt og ekkelt!

Jeg måtte til legen for å bli kvitt dem. Sannsynligvis må han skjære dem opp (du får bedøvelse) og spyle ut. Og så må du sikkert ha en antibiotikakur.

Hvis du vil prøve selv vil jeg anbefale deg å gjøre åpningen på byllen så stor du orker og spyle inni den med jodløsning. Da er det viktig at du blander ut jod med vann til det har farge som te. Ikke sterkere. Det bruker vi på dyr ihvertfall...

Men mest sannsynlig må du til legen...

Lykke til!!!!!!!!

Dette kunne jeg ha skrevet;)

Det er nok det som heter Hidrosadenitt(søk på det, så kan du lese litt om det).

Be legen om henvisning til hudlege. Der er behandlinger som kan holde det i sjakk. Ikke alle blir bra, bl a meg. Men medisinene gjør det lettere å leve med. Forslag til tunge medisiner; Roaccutan og Neotigason. I fertil alder er ofte Roacutan foretrukket, fordi en kan fort bli gravid etter behandlingen(3-6 mnd). Med Neotigason er der 2 års karantenetid etter avsluttet behandling. Dette fordi disse medisinene er omtrent 100% fosterskadelige. Jeg er ferdig å få barn, så jeg går på Neotigason nå. Der er bivirkninger av disse medisinene; veldig tørr hud, sart hud, tørre slimhinner, tørre øyne, tørre lepper(største problemet) osv. IKKE bruk voks til hårfjerning om du går på Roaccutan;)

Der finnes også kirurgisk "løsning" på dette, men det har jeg ikke vurdert enda.

Det er rett og slett vondt(fysisk) til tider. Og av og til må jeg ha antibiotika i tillegg. Har også vært på legevakten av og til, og kirurgisk fått åpnet de vondeste og dypeste. Da skal de holdes åpne, og gro innenfra og ut.

De kan bli på størrelse med valnøtter i omkrets, av og til større også.

Det lilla som blir i "arret" går bort, men det tar lang tid. Ofte kan det også komme av at der ligger litt innkapslet betennelse(som ikke er flytende lenger), som en slags hudorm(som i porene), slik at det ikke er helt bra enda. Kroppen vil ordne dette selv, men som sagt; det tar tid.

Jeg begynte å få dette i tenårene, og det har faktisk økt på med årene. Unner ingen disse plagene.

takk for svar- er definitivt denne tilstanden jeg har...hmm...men skulle gjerne hatt den en annen plass en der nede da...må vel bare bestille meg en time hos legen og få ordnet opp da...blir litt pinlig det men heller det enn å gå slik lenger....hatt det på og av neon år nå...

Uansett utrolig takknemlig for svar:))

Jeg ville nok begynt å bruke sømløse truser som f.eks sloggi eller triumf.

Det kan høres ut som om talgkjertlene dine blir betente. Det har skjedd meg endel ganger og har ofte kommet av barbering. Hver gang dette har skjedd så blir det igjenn en liten kapsel(En liten pose som lukker seg) og den kan en hudlege fjerne. Det er spesielt lurt hvis de kommer tilbake på de samme stedene.

Når det gjelder intimbarbering så kan du jo rense høvelen med antibakteriell gel og det kan du også lukke porene med etterpå.

Unirens,antibac,vibratorrens f.eks. Det er også lurt før og etter du klemmer ut disse byllene. Husk å vask fingrene dine godt før du klemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...