Gå til innhold

Været og temperaturen i "syden" nå..??. Kanariøyene....

Anbefalte innlegg

Snakka med ei som kom hjem på lørdag fra Lanzarote,og de hadde hatt 27-30 grader,og ikke reg, (2 ukers opphold)

Ser på yr.no at det er meldt 17-18 grader på både Gran Canaria og Lanzarote...

Snur det såååå fort??

Eller stemmer ikke værvarslet?

Ble litt stressa her nå. Blir det 18 grader på dagen ,så blir det jo kaldt på natta,da trenger vi jo endel varmere klær med oss.

Vi er 5 stk som reiser,så det hadde ikke vært så gøy å bomme på klespakkinga..

Kjenner du noen som er der nede nå?? Hvor varmt er det på Lanzarote /Tenerife/Gran Canaria nå???

Fortsetter under...

de gradene vi får opplyst,er tatt der nede i Las Palmas,og det er helt nord, så en kan nesten legge på alt fra 6-10 grader, ofht det vi leser at det er.

Nå tenker jeg på gradene nede i sør da, der det er varmest.

Vi har vært mange ganger i syden på denne tiden,så jeg kjenner til temperaturen, men syns bare det var så rart at det var meldt under 20 grader.....

Og gensere er pakket såklart,men blir det 18grader på dagen trengs det flere gensre til kveldene liksom:-)

Jaja,får kjøpe klær de nede viss det skulle bli krise..

Jeg har vært to ganger på Gran Canaria i mars.

Første gang var i begynnelsen av mnd. Da var det sinnsykt varmt om dagen men kjølig og jakketempratur om kvelden/natten.

Andre gang var i månedskiftet mars/april. Dagen var det varmt om dagen OG om kvelden. Hadde ikke mye brukt for jakke.

Så det er generelt varmt på denne tiden, men kan være greit å ha med en jakke.

Det kommer jo også en del an på hvor du skal.

På Puerto Rico er det for eksempel lunere og varmere enn andre steder på øya.

Annonse

Alle temperaturer blir målt i skyggen selvfølgelig....!

Jeg vet at temperaturen blir målt på flyplassen på Gran Canaria,og at en må legge på 5-10 grader etter hvor man skal...

Men vi skal tilLanzarote,og flyplassen ligger veldig nærme der vi skal bo,så det er nok ikke så stor forskjell..

Anyway.poenget mitt er ikke hvor mange grader dere hadde ifjor eller for 3 år siden, men hvor mange grader det er akkurat NÅ er det som er interessant...

Har vært mange ganger selv i syden,både på Kanariøyene og i middelhavet,så jeg er rimelig godt kjent med temperaturen.

Lurte bare på om noen som kjente noen som var der nå..?

Vi reiser dit i morgen 6 voksne og 3 barn........... Gutta våre er 2 og 4.

Jeg har hørt som noen andre her sier at du kan legge til en drøye 6 grader på det de melder på yr : )) men jeg tar med noen langarma bomullsgensere og så har de jo en tykk genser og vindjakke på seg når vi reiser så vi har den hvis det skulle bli kaldt på kvelden............

Hvor skal dere og når reiser dere??

Vi skal til Meloneras og bo på Gran hotell Lopesan costa meloneras..............Gleder oss så innmari nå!!!!

kom tilbake fra gran canaria (san agustin helt sør) nå på lørdag.da hadde vi vært der en uke. det startet veldig varmt (opp mot 30 grader) fordi det var storm i sahara- og da kom det varme vinder over... etterhvert utover i uken ble det litt kaldere, men var rundt 25 grader på dagen og rundt 20 grader på kvelden (var ikke ute på natten- så vet ikke hvor kaldt det ble..)

vi hadde med noen jakker, men de ble ikke brukt. var helt supert med en tynn genser på kvelden, ikke kaldt. men været kan jo snu, så er jo uansett alltid greit å ha noe varme klær med- men hadde ikke giddet å ta med alt for mye. er godt og varmt på sørsiden av gran canaria hvis det er sånn 18-19 i las palmas....

god tur!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...