Gå til innhold

Blødning... igjen!!

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det i det hele tatt er noen vits å dra til legen? Det er tredje gang jeg har blødd litt (brunt blod) og får høre av alle at det er helt normalt med blødinger før uke12. Likvel blir jeg veldig beskymret. jeg er nå 7+3. Og har allerede vært hos legen tidligere (mellom uke 5-6)

Jeg har fremdeles symptomer som kvalme og trøtthet. Kjenner også små stikkinger i livmoren (gjør ikke vondt) som jeg kjenner igjen når jeg har hatt mensen.

Er det sånn at om man har en 'missed abortion' så forvinner symptomene?

Og/ eller at man har krafige smerter og blør masse frisk blod (ikke brunt)? Noen som har hatt en SA som vet?

Syntes det er unødvendig å gå til legen HVER gang hvis det er helt normalt. Noen forslag?

Novembermamma82

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139870160-bl%C3%B8dning-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

brunt blod er mye bedre enn lys rød. brunt er gammelt blod.

jeg har blod som ligger i livmoren som kommer til å blø ut.

er i uke 8 og har blødd for 14 dager siden og venter nå bare på neste. så lenge det ikke er friskt blod og vondt går det nok bra.

men har du ikke vært på ultralyd ville jeg gjort det.

SA er vondt og man blør mye.

lykke til

Ok, er det jeg leste også.. at brunt blod er gammelt blod og mest sannsynelig ikke en SA. Jeg har betilt UL i uke 12 (som vi betaler for selv for å sjekke at alt er normalt + for morro skyld) og tenker at jeg ikke burde ta flere enn 2 tilsammen (uke 12 og 18) siden man ikke burde gjøre det for ofte. Og kjærsten min vil heller ikke, han er overbevist om at alt er bra. Kjenner 2 venninner som også er gravide og begge har blødd selv om alt er ok. (de tok en ul da)

Og sist jeg var hos legen og fortalte om blødningen sa han at det var helt normalt og ville ikke engang henvise meg til UL. Og det nytter ikke ringe legekontoret å spørre spørsmål, man får time.

Takk for tips men venter og ser hvis flere mener jeg burde ta UL.

novembermamma82

Heisan! Vi er i samme båt du og jeg. Er 7+3 idag. Dag 6+6 begynte jeg blø igjen. Har mistet 3 ganger, 1 MA uke 12, SA i uke 6 og uke 7. Ble skikkelig deppa da jeg begynner å blø igjen denne gang også. Blir evt 4. gang jeg mister.

Dette har jeg gjort: Var på ul mandag og var da 7+0. Der såg de en sekk, men ikke noe mer. Men alt var lukket sa han, så vet egentlig ikke hva han mente med det. Tok blodprøve for å måle hcg-nivå. Skal tilbake i morgen og ta ny blodprøve. Dette for å se om det er stigning. Jeg håper veldig på at jeg får et svar jeg ønsker, men vet ikke helt hva jeg skal tro.

Jeg har masse gravidsymptom. Men siden jeg blør endel er jeg skeptisk til at der er noe igjen. Jeg har rødt blod, men ganske tynt...

Da jeg hadde MA mistet jeg gradvis symptomer fra uke 10. Begynte blø uke 12. UL viste at det hadde dødd ca uke 9, derav mistet jeg symptomer gradvis. Måtte på sykehus og få tabletter så jeg aborterte. Da jeg hadde SA forsvant det av seg selv. Den ene gangen fikk jeg "sekken" i bindet. Det var litt rart... Da hadde jeg endel smerter i magen.

Uansett - lykke til til deg også. Måtte vi ha hellet med oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...