Gå til innhold

Fastlegen min visste ikke hva Duotest var, men henviste meg til UL

sø71

Anbefalte innlegg

Jeg er 37 år, vil være 38 ved termin. Er nå 8+1, og var hos legen min i forrige uke. Han henviste meg da til ultralyd, vet ikke om det var tidlig ultralyd eller den en tar i uke 16, når jeg nevnte Duotest for han visste han ikke hva det var. Ser det er mange her som blir henvist til det, men hvordan skal jeg gå frem for å få det?

Fortsetter under...

Hei

Sjekk ut denne linken om fosterdiagnostikk ved Ullevål sykehus:

http://www.ulleval.no/modules/module_123/proxy.asp?iInfoId=7741&iCategoryId=541&iDisplayType=2

Der står det hvor fastlegen skal seende henvisningen og når testen må tas. jeg har selv tatt duotesten forrige ganng jeg var gravid og nå tok jeg trippeltesten pga tvillinger. Jeg synes det er et godt alternativ til fostervannsprøve, og dersom resultatene av duotesten skulle bli dårlige får du tilbud om fostervannsprøve uansett. Du får også genetisk veiledning på Ullevål som jeg synes er veldig bra.

Lykke til - og håper du får gode svar på duotesten.

Hvis du bor et annet sted i Norge enn østlandsområdet er det nok aandre sykehus fastlegen må sende henvisning til, men jeg vet dessverre ikke hvilke andre sykehus som gjør det.

Hei.

Jeg var hos fastlegen min i går og han har henvist meg videre til duotest ved St.Olav sykehus i Trondheim. Blodprøve taes i uke 10 og UL taes i løpet av uke 11-13 (hvis jeg har oppfattet det riktig skal blodprøve og ul taes med en ukes mellomrom).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...