Gå til innhold

Termin i dag 26.3...

Anbefalte innlegg

Da er D-dagen her - merkelig følelse. Fikk på termin for åtte år siden, og er unektelig spent på når Lillebror har tenkt å komme. Er det flere der ute som blir med på OL i tommeltott-tvinning?? Jeg har nå så gode resultater at det står til gull! Radioen ved siden av senga, laptopen i fanget og skapet fullt av godsaker så jeg slipper å gå ned på kjøkkenet... Skulle visst egentlig ha vasket vinduer eller hatt sex hele tiden om en skal gå etter alle rådene, men får ikke til noenting pga bekkenløsning. Så da blir det å sitte her og takle utålmodige familiemedlemmer og venner som maser pr sms ca hvert tiende minutt.

Kjæresten min bevarer roen ved å jobbe (han jobber hjemme, så han er nå her...), og jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det samme. Men konsentrasjonen brukes liksom opp på å kjenne etter kynnerne og tenke på fødselsrelaterte temaer... Nei, håper på litt action snart!

Flere der ute? Har noen ideer til morsomme web-sider o.l. som kan få tida til å gå? Eller gode råd til igangsettingstiltak som innebærer hensyn til full bekkenløsning?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139868546-termin-i-dag-263/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde termin i går. Var hos jordmor som strippet meg (løsnet litt på slimhinner) og fant ut at jeg hadde 3-4 cm åpning. Etter dette hadde jeg flere timer med litt svake rier (eller sterke kynnere). Trodde ting var i gang, men så stoppet det helt opp og jeg har ikke kjent noe på 18-19 timer. Jeg har også hatt noen flere sånne "falske alarmer" i dagene som har gått. Forrige gang gikk jeg fem dager over termin, men da gikk det veldig raskt (6 timer fra jeg kjente noe til jeg var ferdig å føde) og med lite forhåndsvarsler; denne gangen virker det som om det er helt annerledes. Det har kommet en god del slim = sikkert denne berømte slimproppen som løsner. Mye mindre sprell hos baby enn tidligere, men jeg kjenner godt etter at det ikke går for lenge uten at jeg kjenner liv.

Rådene for å sette ting i gang har stort sett liten effekt, så jeg ville ikke tenkt så mye på det. Vi får vel prøve å lese, se på TV og ha det fredelig mens vi kan :-)

Men jeg kjeder meg også! Og skulle gjerne hatt en jordmor ved siden av meg hele tiden som kunne forsikre meg om at alt er bra med barnet ...

Hei.

Godt å lese at det er flere som føler som jeg, trøster litt faktisk;)

Termin 25.03 og fødte forrige gang i U36 så er rart å gå over tiden... Visste det betydde "ulykke" å pakke sykehus bagen i god tid, he he! Hadde jeg ikke gjort det hadde lille gutt sikkert kommet alt;)

Får ikke mannen min med på noe veldedighets sex heller, så får bare ligge her å vente, kjenne etter tegn på at kanskje kanskje noe skjer snart og raskt! Skapet her er også fullt av godter, mannen min bemerket her i går hvor dyre bamsemums egentlig er i innkjøp...og ikke minst de store stratosene... hvorfor har jeg ikke lyst på noe som er på tilbud;p

Godt å høre at det ikke bare er meg som kjeder meg. Med det kjempe-snøfallet som plutselig kom i natt tenkte jeg at nå må han da komme, for nå får vi problemer med å få bilen ned brattbakken fra huset! Men neida. Hehehe - heldigvis. Det ser ut til at det meste forsvinner i løpet av dagen, og veien blir fin igjen.

Men jeg merker at det blir tungt psykisk - rart hvordan tidligere erfaring påvirker det en tror skal skje! Jeg vet jo rasjonelt at de fleste går litt over termin. Og likevel blir det en "greie" for meg - jaja.

Vi får kose oss videre med godteriene våre! Her går det i melkerull! Mmmmmmelkerull... Nei - frokost først;-)

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...