Sash Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Hei Skal reise med vår lille snupp, lure på hvor ofte må man smøre barnet og må de sitte i skyggen hele tiden? kan de badet? må de bli smurt og ha klær på i tillegg? Tips meg jenter! Takk
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Hei, jeg vet ikke hvor gammelt barnet ditt er. Vi hadde med vår (da 15 mnd) til Hellas i fjor sommer i juni. Det var ganske sterk sol og varmt. Vi brukte spf 50 på han hele tida. Han var i sola en, maks to timer i strekk. Smurte han ca en gang i timen siden han badet litt. Dette "sliter" vekk solkremen selv om den er vannfast siden man gjerne tørker litt med håndkle og sånn. Midt på dagen, da sola var sterkest, sov han, og det anbefaler jeg. De kan gjerne bli litt ekstra slitne i varmen. Han fikk altså den beste solkremen, badet og oppholdt seg litt i sola. Gikk stort sett bare i bleia (badebleie) med en skyggelue på.
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Var i syden når lillemann var 5 mnd. Jeg smurte han før vi gikk ut og holdt han i skyggen. (under parasoll) Når vi skulle bade i bassenget (gjorde ikke så ofte fordi han var forkjølet) så smurte jeg ekstra siden han da ville være i solsteken. Hadde ikke klær på, han startet dagen i kortermet body og endte dagen i bleia. :-) Var så varmt. Ble hvertfall ikke solbrent når vi gjorde det sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå