mamma-x-3 Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Sunnmamma ønsker at vi skal komme opp med troverdig dokumentasjon og seriøs forskning som støtter våre spørsmål / vår tvil / vår skepsis / vår usikkerhet som så langt foreligger.. Det er faktisk ikke min jobb - ei heller kompetanse - å finne frem til de av forskningsresultatene som regnes som godkjent lesestoff av vaksineforkjemperne. Men - Det er nettopp slik forskning jeg ønsker uendelig mye mer midler satt av til, enn det som faktisk prioriteres i dag. Jeg som mamma ønsker : - større vilje til å finne ut av hypotesene og "enkelterfaringene" som så lett avfeies som "cherrypicking". - en slutt på kategorisk bagatellisering av alt som kommer av kritikk og spørsmål. - en annen tone enn den misjonerende. - en dialog med helsestasjonen - ikke en misjonsmark med lukkede øyne og foldede hender. - seriøs og nøytral forskning - ikke satt til å tjene hypoteser i favør av vaksiner / vaksineprodusenter. - en vilje blant skolemedisinere til å tørre å si at vi faktisk ikke ennå vet nok av årsak/virkning her. Mindre belærende skråsikkerhet. - at debatten her kunne bli mer åpen og høflig, at stemmer på begge sider skriver som voksne folk - ikke som småunger. Vi kommer ingen vei med å skjelle hverandre ut. Jeg stiller meg straks til disposisjon til å bli med i et forskningsprosjekt med mine uvaksinerte barn. Sunnmamma. Vær så snill og ikke latterliggjøre alt som ikke har med ren skolemedisin og gjøre. La vær å skjære alle andre alternativer enn skolemedisinen under en kam. Jeg går til en familielege med gode erfaringer av bruk av homeopatiske midler. Slutt å rakke ned slik du gjør. Det blir rett og slett for dumt. Du mister troverdighet.
Gjest Sunnmamma Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Mitt ståsted er enkelt: jeg forholder meg til kalde, harde, vitenskaplige fakta. Hvis naturmedisin fungerer for deg, er det ikke min jobb å nekte deg å bruke det, eller si at du er dum, som bruker det,(jeg mener ikke det engang, hver sin lyst) men det er min jobb å fortelle at det faktisk ikke finnes snev av vitenskaplige bevis for at homeopater er annet enn kvakksalvere som tjener seg rike på å levere remedier som IKKE virker. Så må du gjerne si at det er nedrakking, og arrogant, men i denne debatten holder jeg altså følelsene utenfor, og leser fakta. På samme måte er min mening IKKE å være bagatelliserende og totalt avfeiende overfor innvendinger og hypoteser, TVERT IMOT, kan noen komme med en hypotese som holder vann vil jeg med glede kaste meg over den og sette meg inn i materialet. Problemet er at veldig, veldig mange av disse menneskene som kommer med hypoteser ikke har snev av kunnskap om det de snakker om; Schreibner som helseinterressert bruker er geolog og kjent som svært uredelig (sjekk wikipedia eller google navnet, jeg har ingen interesse av å sverte mennesker uten grunn), og hva tror du en geolog kan vite om vaksiner? Hvis du tror at det er viktig for meg å ha rett, eller at jeg har en agenda om at legemiddelindustrien/vitenskapen er uangripelig og har alltid rett, tar du feil. Min agenda er sannheten. Jeg er redelig, og kan dokumentere alle påstander jeg kommer med. Tar jeg feil legger jeg meg flat. Tror du det er slikt forhold til sannheten på antivaksinesiden av debatten?
mamma-x-3 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2009 OK, så er vi i hvert fall enige om at forskning er av det gode. Ellers lever vi nok på hver vår klode når det gjelder holdninger og syn på helse.. For meg ser du ser verden i svart/hvitt og ser kun etablerte holdninger som korrekte. Du ser symptomer og årsak/virkning. Jeg ser at det handler om å se helheter og at sammenhenger som fører til sykdom kan være langt mer kompliserte. Jeg ser verden i flere farger. Vi kan nok ikke møtes på midten engang, når du så kategorisk bruker ordet kvakksalvere om alt som ikke er "skole"medisinsk. Jeg ser nok at du aldri ville drømme om å vurdere akupunktur, homeopati, kiropraktikk o.a.Kvakksalvere alt sammen. Og at alt som måtte virke av kvakksalverløsninger selvfølgelig er ren placebo. Prøver å ikke blir veldig irritert, men skjønner at vi ikke engang nærmer oss hverandres virkelighetsoppfatning. Jeg kan desverre ikke diskutere mer med deg. Takker for meg og skal ignorere deg så godt jeg kan. Men jeg kommer ALDRI til å gi meg med spørsmål og kritikk til de etablerte sannheter om vaksine. Til det er det altfor mye "grums" som kommer frem, kvakksalveri, rykter, løse historrier eller hva du måtte kalle det. Jeg jubler hver gang jeg får noen foreldre til å våkne opp og begynne å stille spørsmål, de også. Jeg vet vi begynner å bli mange! Takk for ordskiftet Sunnmamma. Jeg snur ryggen til misjonen din nå.
mamma-x-3 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2009 Og så glemte jeg parolen: Ja takk til mer offentlig vilje til å rapportere om vaksineskader/bivirkninger på helsestasjonene. Det hagler av "cherrypicks" om akkurat dette der ute, om det forstyrrer debatten aldri så mye....
Gjest Sunnmamma Skrevet 28. mars 2009 #5 Skrevet 28. mars 2009 Ja takk til mer bevisførsel på at helsestasjonene ikke rapporterer vaksineskader. Denne og andre ondsinnede påstander hagler fra dere ute på antivaksinefløyen, men det har ikke kommet noe som ligner på bevis på påatanden enda.
mamma-x-3 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2009 Jeg tenkte at jeg skulle prøve å ignorere deg heretter Men... Vel jeg må bare skyte inn litt til: Det du presser på med av krav til bevis og fakta har det være flere av her. Men du gidder jo ikke lese dem. Eller du latterliggjør dem som useriøse. De bevisene som kommer frem ( eller strøhistoriene som du liker å kalle dem) er jo "cherrypicking" for deg. Du har så utrolig store skylapper at dette er helt komisk :-) Men stå på, iveren din kan ingen ta fra deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå