Gå til innhold

Tror jeg har funnet navnet på jenta i magen.....:-) Hva synes du om

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Iben er et unisex-navn:

Det er 574 kvinner som har Iben som første fornavn.

Det er 314 kvinner som har Iben som eneste fornavn.

Det er 101 menn som har Iben som første fornavn.

Det er 40 menn som har Iben som eneste fornavn.

Velger man Iben bør man ha et tilleggsnavn for å skille mellom gutt og jente. Personlig lker jeg hverken Iben eller Mathea, så dette navnet ble feil for meg.

Ble overrasket over hvor mange negative kommentarer du fikk her. Iben er ikke helt min smak, men det er jo et greit navn. Og som Vannmann skriver over her - det er et unisexnavn som er mest brukt på jenter i Norge.

Kombinasjonen Iben Mathea funker helt fint, men blir for tungt å si til daglig. Men da blir det vel bare Iben. Mathea er fint, og Iben er helt greit, men ikke et navn jeg selv ville valgt.

Iben fungerer fint både på gutter og jenter. Synes kombinasjonen er heller dårlig, men liker ikke Mathea o.l. Siden det er et unisex navn så bør en gjerne ha et mellomnavn barnet kan velge å bruke.

Annonse

Her var ikke så mange positive tilbakemeldinger, men det får man tåle :-) Jeg kunne helst tenke meg Iben alene, men som andre også her påpeker er det litt "unisex" navn så jeg føler jeg må ha et jentenavn som mellomnavn slik at man ser at det er jente når man bare ser navnet skrevet. Det vil i såfall bare være Iben i dagligtale, ikke begge sammen. Men, nå får vi se. Er ikke sikkert gubben deler min smak da :-)

Her hvor jeg bor finnes det tre jenter med navnet Iben. De er nok inspirert av hverandre, men ingen her er i tvil om kjønnet. Iben er et flott sterkt navn. De to sammen synes jeg er tungt å si, så mul Mathea ikke vil bli brukt?

Lykke til! Du bestemmer=)

Jeg syns det var en fin kombinasjon jeg :-)

Jeg har aldri hørt om noen gutter som heter Iben, så jeg trodde dette var et jentenavn (kjenner jo en som heter det da så, sikkert derfor..). Syns begge navnene var veldig fine, både hver for seg og sammen..

Syns du skal gå for det hvis du liker det, ikke hør på alle de negative kommentarene ;)

Jeg likte ikke helt kombinasjonen, men Mathea er fantastisk fint for det heter datteren min også:):)

Kjenner både en gutt og ei jente som heter Iben, men jenta er halvt-dansk.

Tror det er litt hipp som happ:)

Iben er fint og Mathea er fint, men jeg syns de er veldig forskjellig type navn, og det blir tungt sammen.

Skjønner godt at du vil ha et tydelig jentenavn som mellomnavn, så det ikke blir tvil om kjønnet i papirer osv.

Hva med et lettere andrenavn?

Eks:

Iben Bea

Iben Thea

Iben Anny

Iben Elly

;-)

?

Her var det mye pepper å få. Jeg er ikke helt fan av Iben, men Mathea liker jeg veldig godt. Så ville brukt bare Mathea.

Men har du bestemt deg for Iben, så syntes det var en fin kombinasjon å legge til Mathea.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...