Gå til innhold

Noen som har blitt gravide med Albyl-E + Klexane + Prednisolon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for å få denne type medikament?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tar kun Klexane denne gangen, og er 100% sikker på at det er derfor jeg nå er 14 uker på vei med tvillinger. Grunnen til det er at jeg har mistet 9 stk, og det er veldig rart hvis dette ikke er grunnen. På første forsøk med blodfortynnende klaffer det 200%.

Jeg spurte legen min i Haugsund (fertilitetsklinikken) om jeg ikke kunne få det. Han sa at det ikke var noe problem, særlig pga min bakgrunn. Men han mente at Prednisolon og Albyl-E ville være helt feil i mitt tilfelle.

Jeg tror de vurderer det ut fra person til person. Er det en grunn til at du ønsker å gå på det??? Uansett hvordan det blir ønsker jeg deg lykke til ved neste forsøk!!!

Klem fra meg :o)

Skrevet

Gratulerer med tvillinger, så flott og fantastisk! Jeg tenker at det kan hjelpe til med at egget fester seg, og når jeg sannsynligvis skal ha mitt siste forsøk, vil jeg selvsagt prøve alt!

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor mye Klexane s.c. du tar?

Skrevet

Jeg setter en sprøyte hver kveld. Den er på 0,4ml.

Skjønner godt at du vil prøve alt på dette siste forsøket. Ønsker deg igjen masse lykke til!

Skrevet

hei

jeg fikk klexane og prednisolon på første forsøk hos Hausken. Men det var hovedsaklig fordi jeg har en autoimmun sykdom. Når man har det er immunforsvaret overaktivt og angriper "seg selv": kroppen min. Når man skal bli gravid er det viktig at immunforsvaret tillater et fremmedlegeme i kroppen - og derfor ikke gunstig hvis det er overaktivt og agressivt. Så om du ikke har noen autoimmune sykdommer (eks leddgikt, psoriasis ol), er det kanskje ikke så mye hjelp i det...

Blodfortynnende/klexane er for å bedre blodgjennomstrømningen i livmoren - som fosteret er avhengig av. med blodfortynnende er det større sjanse for at blodet kommer ut i de aller minste årene også.

et annet tips til de som evt har prøvd mange ganger og mistet; kroppen/fosteret er avhengig av at moren har et stoffskifte som fungerer. har man for lavt stoffskifte kan det føre til abort, fordi fosteret ikke produserer dette hormonet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...