Gå til innhold

Avføring etter oppstart av fast føde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 6 mnd, og ble fullammet frem til for en uke side. Kunne da gå opptil 2 uker mellom hver avføring uten at han var plaget. Begynte med grøt for 1 uke siden, og han har fått full porsjon i noen dager nå. Han har ikke bæsjet siden lørdag, og i dag har han vært litt "trykkete". Han har fått sviskemos hver dag, men altså uten resultat. Er det normalt at det kan gå såpass lang tid? Er redd han har forstoppelse.... (Har kjøpt malt som skal testes i morgen formiddag)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har erfaring å dele??

Skrevet

Gutten min var også slik...treg avføring. Dog det ble bedre og bedre jo eldre han ble. Da vi begynte med grøt, stoppet hele systemet hans litt opp igjen. Det gikk dager og vi opplevde at han kunne være ganske trykkete som du sier, uten at det kom noe. Vi foret på med svisker og vi hadde også microlax tilgjengelig i tilfelle det ble helt krise.Nå er han snart 10 mnd og jeg vil si det gradvis har gått bedre og bedre. Nå bæsjer han hver dag eller hver annen dag stort sett. Det gikk faktisk opp til halvaennen uke før han bæsjet da grøtmåltidene var etablert. Dvs....han fikk vel et grøtmåltid og resten morsmelk da.

Uansett..min erfaring er at det ordner seg, og akkurat når vi synes det har gått altfor lang tid, så kommer det.

Skrevet

Takk for svar! Har akkurat byttet bæsjebleie. Jippi!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...