prøver-igjen Skrevet 25. mars 2009 #1 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei! Mistet igår, var 6 uker. Har prøvd å bli gravid i snart 2 år, og det har resultert i 3 SA og en MA. Vet ikkje helt hvordan veien går videre? Noen tips? Jeg skal til fastlegen min i neste uke. Hun har hatt en tendens til å bagatellisere problemet. Men nå er det nok. Sist jeg var hos henne (før jeg ble gravid denne gang) fikk jeg time til gynekolog for å se om alt er bra. (Timen er 29. april, 3mnd etter legetimen jeg hadde). Jeg syntes det ble for lenge å vente, så jeg gikk privat. Alt var bra, jeg fikk pergotime, men før jeg rakk å bruke den ble jeg gravid, men mistet altså igår. Men jeg har fremdeles gynekologtimen. Jeg vil egentlig ha utredning, men hva er det? Er det time til gynekolog, eller går man et spesielt sted?? Er så greit å vite slikt før man går til lege, så vet man hva man vil!! Kan det være noe galt genetisk mellom meg og mannen min? Vi har en datter på 5 fra før. Er dobbelt ulykkelig fordi jeg ikke har trivdes så godt i jobben. har tenkt i 1.5 år at jeg bare skulle bli gravid, så skulle jeg slutte. Nå føler jeg det at jeg må si opp før 1. april. Orker ikke denne dumme jobben, pendling og skuffelser og familie oppå hverandre lenger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139866763-da-melder-jeg-meg-inn-her/
melina, glad mamma Skrevet 26. mars 2009 #2 Del Skrevet 26. mars 2009 Hei Prøver igjen Det er aldri kjekt når det kommer nye inn her i disse trådene. Men det er godt å ha et sted hvor en møter andre som har opplevd det samme og som kanskje har noen råd å gi. Så trist at du nok en gang opplevde å miste! Jeg vet hvor vondt det er. Og det hjelper ikke så masse når legen ikke skjønner at dette er et problem. Mange av oss møter desverre leger som sier at naturen ordner opp det som ikke er levedyktig. Jeg fikk høre det overalt hvor jeg kom. Og lurte derfor på om det var noe genisk galt mellom meg og mannen min. Men i høst, etter nok en abort, møtte jeg tilfeldigvis en lege som kun var innom sykehuset. Han satte seg ned med meg og forklarte dette med habituell abort. Og en av behandlingene var å ta blodfortynnende så fort en oppdaget at en var gravid. Jeg fikk samtidig tatt en mengde blodprøver og de gikk med kamera inn i livmoren for å se om alt var i orden der. Og de fant ikke noe galt hos meg. Derfor gikk de ut i fra at fosterene ikke utviklet seg pga dårlig blodgjennomstrømning i livmoren. Og når jeg denne gangen har gått på medisiner, viser det seg at begge fosterene lever og spreller som bare det!!!! Så jeg er 100% sikker på at det aldri har vært noe "galt" med fosterene, bare med vekstvilkårene. Håper du får god oppfølging videre! Jeg vet desverre ikke om noen som er flinke på dette og hvor det er mulig å få utredning. Men kan jo hende gynekologen du skal til i april vet noe om dette dersom du spør. Ønsker deg det aller aller beste videre. Klem fra meg ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139866763-da-melder-jeg-meg-inn-her/#findComment-139870453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå