Gå til innhold

Ok, trenger litt trillehjelp en gang for alle (langt)

Anbefalte innlegg

Etter mye gnål her inne har jeg kommet frem til noen få triller jeg vurderer.

Simo 485/487- Fin å se på, bra det følger med fottrekk, titteluke i kalsesjen, vanlig håndtak.

Easywalker- aner ingenting om denne, men full liggestilling, vanlig håndtak, 3 hjul

McLaren Quest (eller techno etter tips fra noen her inne)- Fin å se på. kjipt med håndtakene, men har aldri prøvd,så skal ikke si noe. Små hjul- skeptisk?

GT Safari- aner ingenting om denne, men den er billig, og den har 3 hjul og full liggestilling. vanlig håndtak er et pluss

Skal ha (som nevnt i ørten innlegg her før) en lett vogn i tillegg til mistralen min. Svingbare og låsbare forhjul, enten 3 eller 4-hjuling. Full liggestilling. Om den ikke er vendbar må den ha titteluke i kalesjen. Foretrekker vanlig håndtak, men har aldri prøvd trillehåndtak heller, så skal ikke si noe bombastisk her. Har maks, MAKS 2500 å bruke, enten ny eller brukt.

Vil ha en sort, brun, , blå(ikke marine!!), grønn eller lilla/rosa/vinrød vogn.

Jenta mi er straks 6 mnd, og dette skal være den siste vogna vi kjøper, altså bør den holde ut perioden med mindre hun blir unormalt stor.

Noen som har noen innspill på disse vognene? evt vil foreslå en annen?

Fortsetter under...

Jeg ville valgt EW, den er kjempegod å trille og blir kompakt sammenslått, er solid og lett! Den er kjempefin i brun og den rosafargen er også nydelig! Har sett de blir solgt for 2500-3000 på finn! Tror denne er bedre enn såkalte triller som bare egner seg på kjøpesentre;o) (men d er bare min mening siden du spør;o) )

Lykke til;o)

Ja jeg tenkte i utgangspunktet mest på easywalker eller simoen, men så tenker jeg at det kanskje blir litt smør på flesk, de er så mye vogn. Vi er kjempefornøyde med mistralen, og sambo syns bare vi trenger ei lita trille.

sukk.

Annonse

Tror jeg ville valgt en mer vogn enn trille med skikkelige hjul, dette fordi at når jenten din ved to års alder vokser ut av mistralen har du alt en vogn du kan bruke som hovedvogn. Litt kjipt å bare ha en paraply trille da til turer, bare tenker siden du sier at dette blir siste vognen ;-) Så av disse ville jeg nok valgt enten GT safari eller Easy Walker.

Om du derimot bare skal ha en shopping vogn nå og kan godta å eventuelt kjøpe ny vogn om hun vokser ut av mistralen (de fleste vokser ut av den ved to års alder), ville jeg kanskje heller bare kjøpt en trille. De er litt nettere og tar mindre plass i bilen ;-)

Ikke lett..

Og så kjedelig at dessa samboerne skal ha no å si da ;-) Min kommer alltid me kommentarer på kjøpene mine, men jeg har sluttet å blande han inn før vognen er i hus jeg...;-D hehe tror han snart har gitt meg opp også...!!!

Har ingen erfaring med sånne triller så da er ikke jeg til så mye hjelp..

Men lykke til da. (ps; hvis du er usikker på kjøp er d lurt å kjøpe brukt for da taper men som regel ikke no hvis man ombestemmer seg etter kort tid;o) )

VirreVera da..Du skjønner vel at Jjeg vil ha mange flere vogner, og at jeg nesten håper vi kun har en trilel om hun vokser ut av mistralen og uffameg kjære da må vi visst ha en til;)

Anonym over her, er det din peg perego? var ikke så dum den fargen der. Men jeg vet ingenting om den vognen og det er lite oversiktlig på nett.

nei,den er ikke min.

her kan du lese mer om vogna:

http://www.pegperego.com/page.php?sid=885c667785571d919ae02b40cdc6133c&pageid=UJVNL001&idf=04&idp=0000000195&cl=N

hun skulle ha 2000 kr for den. koster 3600 kr ny.

kjempeflott vogn. den kan sammenlignes med mclaren.

En venninne har simoen og er superfornøyd, MEN: Sittestillingen er veldig "liggende"...viss du forstår? Er ingen sittestilling hvor jenta hennes kan sitte helt rett i ryggen (noe hun ofte vil, så hun setter seg opp selv uten støtte i ryggen)...

Annonse

Jeg hadde også Mistral. Vokser ut ved 2 års alder? hmm. rart. Jeg hadde en kjempe stort gutt og det gikk fint, ikke noe problem. Med nr 2 hadde vi en OTH i tillegg og dette var en super kombinasjon. Litt avhengig av behovet ditt. er du ute etter en vogn å ha i bilen, med på reiser etc ville jeg gått for en paraplytrille. Både maclaren og peg perego er virkelig supre og overraskende gode å trille! Sjekk dem ut. Får de sikkert brukt til den summen, eller nye, babyshop hadde hvertfall 30-40% på reisetriller forrige uke.

Vil du ha en trehjuling ville jeg gått for EasyWalker eller OTH. Kanskje EW da den blir mindre sammenlagt, OTH blir veldig lang og tar dermed stor plass i bilen. Super gode å trille, varer ut vognperioden, men er jo mer en vanlig vogn igjen da.

Har som sagt sett EW til 2500kr på finn, tror d ligger en på finn me bag til 3000, kan jo evnt høre om de vil selge bare vognen til deg for 2500 og bagen for seg selv... eller kjøpe den og selge bagen selv om du har mulighet å legge til 500kr for en liten stund;o) Er ikke så mange av de til salgs så lønner seg å følge med jevnlig på de som blir lagt ut for salg;o)

Åh beklager mener ikke å komme med ukorrekt info! Syns bare å ha lest overalt på forum at teutonia er korte i ryggen og at barna vokser fort ut av de. Og jeg satt jenten min på snart to oppi en timmy og hun hadde hodet godt over kanten på ryggen. Men det er jo forsjellig fra barn til barn da, så man kan jo ikke være sikker på hverken det ene eller det andre ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...