Gå til innhold

Mulig kumelkallergi og provokasjon...erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille snupp på 5mnd fikk for 1,5mnd siden fryktelige kollikklignende smerter etter å ha fått Nan i ukene i forkant uten problem. Startet opp med Nutramigen etter samtale med hs/lege på helsestasjonen og magesmertene forsvant gradvis og etter 2 uker var hun sitt gamle jeg igjen.

Dro derfor til barnelege som ikke ville gi noen blå resept før jeg hadde provosert med vanlig mme, skulle gi Nutramigen i noen dager til og deretter innføre mme gradvis. Det har jeg nå gjort, har gitt 1 flaske Nan Ha1 daglig i en drøy uke og Nutramigen utover dette. Resultatet ble at hun gulpet en del mer, men ingen magesmerter eller uro. Økte derfor til 2 flasker Nan Ha1 daglig i går, gulpingen ble kanskje noe verre og nå i kveld har hun vært noe mer urolig og skreket en del.. Har også fått hektisk røde kinn etter at flaske nr 2 ble gitt.

Var veldig optimistisk etter at det gikk så fint en hel uke, men nå kan det virke som at hun har fått tilbake noe av reaksjonen fra tidligere..??

Noen som har erfaringer med provokasjon på kumelkallergi, hvor lang tid tok det før en evt reaksjon kom osv?

Har forsøkt å ringe legen x antall ganger, men får ikke kontakt så vet foreløpig ikke hva jeg skal gjøre videre, mest fristende å gi kun Nutramigen frem til jeg har fått snakket med han...

Ah, skulle virkelig ønske jeg var en bedre melkeku slik at jeg kunne ammet mye lenger!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...