Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #1 Del Skrevet 25. mars 2009 Skal være hjemme et år til siden vi får en liten en i slutten av august. Da er gutten vår 14 mnd. Jeg visste ikke hvor mye plass jeg skulle søke så søkte 100 selv om jeg ikke tror jeg vil ha han der hver dag. Men så tenkte jeg hva om babyen vår får kolikk f eks så kan det være greit å ha full plass. Vi tenkte å ta lang tilvenning å ha han kanskje 3-4 dager i barnehagen og ha korte dager. Kan man si ifra eg deler av plassen om vi ønsker bare 50 % plass? eller kan vi miste plassen om vi ikke bruker 100%? Kan godt betale full plass men ønsker ikke ha han der så mye når jeg alikevel er hjemme. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139866145-har-s%C3%B8kt-100plass-i-barnehage-til-h%C3%B8sten-men-kan-man-si-fra-seg-noe-av-plassen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #2 Del Skrevet 25. mars 2009 Så lenge du betaler for full plass, så kan du nok det. Men, om du ønsker å betale for 50% plass, så må du nok satse på at noen ønsker å dele den andre 50% med dere. Så lenge barnehagen har feks. 14 100% plasser på småbarnsavd. så er de nok ikke interessert i å ha 13.5 betalende barn (foreldre) De vil nok fylle opp alle plassene. Du kan jo høre med bhg om de har delte plasser. I såfall er det nok flere som må dele på en plass. Da må du ta de dagene du får tildelt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139866145-har-s%C3%B8kt-100plass-i-barnehage-til-h%C3%B8sten-men-kan-man-si-fra-seg-noe-av-plassen/#findComment-139866254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #3 Del Skrevet 27. mars 2009 hei, jeg ville bare komme med et lite råd! Jeg har selv 50% plass til småen vår! Han går 2 dager en uke og 3 dager andre uken! (delt hel dag) Vi får også en til i august og da er lillemann 2 år! Han skal da over på 100% plass. Jeg syntes pr i dag at 50% er for lite! Det blir veldig ustabilt for han da d går "lang" tid mellom hver dag i bhg, og dersom han eks er syk tirsdag den uken han har 2 dager så har han kun 1 dag den uken og d er torsdag han kan gå og da blir d nesten 1 uke mellom dagene i bhg (om du tok den) ... Korte dager er heller ikke så lett., Nå vet jeg ikke om din lille sover på dagtid, men jeg bruker å levere han ca til kl 9 og henter han tre - halv fire! Da får han lekt inne og ute, lunsj med andre sovet og hatt samlingsstund. Dette kommer jeg til å forstette med til høsten bare med 100% plass! Det jeg prøver å fortelle deg er at det kan hørtes fint ut å være hjemme med begge når du først har "fri" men d kan bli mye samt er du sliten en dag så har du plustelig ikke valget om å sende eldstemann i bhg.. Nå er selvsagt alle barn ulike og vi mødre også.. men dersom du sier fra deg noe av plassen så kan du risikere å ikke få den igjen om du skulle ha behov! håper dette gav deg noen tanker.. mvh kommende 2-barnsmor ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139866145-har-s%C3%B8kt-100plass-i-barnehage-til-h%C3%B8sten-men-kan-man-si-fra-seg-noe-av-plassen/#findComment-139878180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå