Gå til innhold

Hvor lenge kan middagsrester stå i kjøleskapet og hvor mange ganger kan de varmes opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på faren for bakterievekst ikke smak.

F.eks pasta m saus, gryterett, lasagne...

Skrevet

Kommer helt an på hvor raskt middagsrestene ble nedkjølt og hva som er i maten. Grønnsaker og fisk blir jo raskere dårlig. En tommelfingeregel er vet at mat ikke bør varmes opp, avkjøles og varmes opp mer enn en gang. Har maten blitt raskt nedkjølt og ikke stått på kjøkkenbenken lenge, holder den seg lenger i kjøleskapet. Tre dager er det lengste en del type middagsrester har stått hos oss. Da varmebehandles den svært godt etterpå. Har jobbet mye på kjøkken, så jeg kan være i faresonen for å være forsiktig:)

Skrevet

jeg har ikke fakta på hvor lenge det kan stå og sånt. men min grense går på 2 dager i kjøleskap. og kun varme opp en gang etter at det er laget

Skrevet

Bedre å være forsiktig. Viss toksiner enkelte bakterier lager tar ikke varme knekken på heller, så man kan bli skikkelig dårlig i magen.

Det vi vet ikke blir spist dagen etter kastes eller fryses her. Og lar aldri mat som skal spises dagen etter stå lenge, settes inn når vi tar av rett etter middagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...