Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4mnd som jeg delammer. Nå har jeg plutselig begynt å miste så mye hår!! Store dotter :( Noen tips for å beholde manken??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips... Det er dessverre heeelt vanlig :(

Men du blir ikke egentlig tynn i håret, fordi under graviditeten mister man minimalt med hår, så nå mister du det som hadde vært normalt, pluss alt du skulle mistet i graviditeten. Jeg plukka store hårdotter, ga opp å gå med løst hår og dro ut masse flere ganger daglig lenge. Tror det ga seg da hun var rundt 6-7 mnd.

Skrevet

mistet selv masse hår. snakker 10-20 hårstrå hver gang jeg var borti håret nesten...

Fikk ikke vite om det her før etterpå, så har ikke testa det selv, men det kan hende at det hjelper å ta b-vitaminer.

Skrevet

Har begynt å drikke maltekstrakt med teen min hver dag, og i dag kjøpte jeg Lifeline kosttilskudd for ammende på apoteket...mulig jeg er hysterisk her asså og at håret faller uansett og ganske naturlig, men jeg VIL IKKE! Har tynt nok hår fra før og til sommeren skal jeg gifte meg med løst hår...snufs snufs ;)

Skrevet

Jeg og mister masse hår, har fått store viker! Ikke veldig pent så håper det vokser ut igjen. Tar b-vitamin for sikkerhets skyld.

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Ja hjelpe meg, her "fosser" håret av...

Tror det økte på ca 3 måneder etter fødselen. Jeg har hår til ganske langt nede på ryggen, og når jeg vasker det, er det en ganske så stor dott jeg kan samle opp etterpå.

Håpløst å gå med løst hår også ja. Det drøsser her og der, og hønemor sitter stadig med mine hårstrå mellom fingrene. Hestehale er visst heller ikke godt nok, egentlig.

Skrevet

Hei.

Jeg har en datter på 18mnd, og mista masse hår mens jeg ammet. heldigvis hadde jeg ganske tjukt hår fra før, men det var utrolig kjipt alikevel.

Tenkte iallefall å trøste litt med at det kommer tilbake når man slutter å amme!

like mye som forsvant.. har nå fem cm med nyhår over hele hodet:) var hos hudspesialist på ullevål når det pågikk for å sjekke om det ikke var noe annet galt, og han mente at alle slike kurer og slikt bare var tull.. det er hormoner, og kroppen går igjennom så stort sjokk ved fødsel at hårsekkene reagerer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...