Gå til innhold

Vurdere å kjøpe meg noen høner. Hva skal til? Lukter det av dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stor tomt og uthus vi kan ordne hønsehus av. De kan også gå utendørs.

Hvor mange høns kan vi ha, og må man ha hane? Vil helst ikke ha så mange, bare nok til å ha egne egg.

Skrevet

Synes det er mer personlig å høre det fra folk her inne :o)

Skrevet

Du finner nok ut mye, men på spm lukter de mye kan jeg svare JA!! Rett og slett! Kan ha bare høner uten problem. Bør være mer enn 1 siden de er flokkdyr. 3 kansje.

Skrevet

hane er fint å ha, for en god hane passer på hønene, han ordner opp i konflikter hønene immellom, han vasler om fare og beskytter dem f.eks mot hønsehauk, rev etc. Du trenger forebøtte og vannbøtte beregnet for høns så mat og vann ikke blir forurenset av hønse bæsj, og hønsefor ( viktig for de trenger masse kalk p.g.a eggproduksjon)

Antall høner og antall egg produsert kommer ann på rase. Noen høner legger hver dag andre annen hver dag. De som legger annen hver dag er mer kjælene, spiser mye mindre, ruger på eggene og er smartere en de hønene som er avlet frem bare for egg produksjon. Jeg syntes de ikke lukter så mye jeg. Pass på rev og andre villdyr. de må ha ett sted å gå inn. de må ha vaggle pinne og ett sted å legge egg 8 ruge kasse) de må ha varmelampe til vinteren

Skrevet

Ja, da blir det kanskje økologiske egg hjemme hos oss, da. ;o)

Skal tenke på dette. Har noen naboer som har høns lengre bortenfor oss, men har aldri snakket med dem. Ser de vandrer for seg selv utenfor huset, og sover i en stor garasje på natten. De har iallefall en diger hane.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...