nicknavn Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Har vært på et par visninger og jeg sjekker rør under skapet på kjøkkenet og badet, samt rundt do og i dusjen. Kjenner etter fukt. Men på siste visning så var det ikke fremkommelig i skapet under vasken på badet og på kjøkkenet, tror nok huseier brukte det som nødplass for ting og tang. Megler og huseier påsto at de ikke var vanlig å sjekke etter fukt akkurat der, og at det evt stod i prospektet. Jeg ble litt forundret over det, siden jeg skal kjøpe og ikke vil kjøpe noe med evt dårlige rør uten at jeg vet om det og siden det i loven står at synlige feil skal kjøper se på visning. Er jeg uhøflig som ser i de skapene? Jeg kunne ikke se at det var noen andre som gjorde det, men jeg kjøper ikke leilighet kun ved å se på fargevalg i rommene. Dere som selger hva forventer dere at evt kjøpere ser etter?
Mamma_til_smurfen Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Nå har jeg ikke solgt enda, kun kjøpt. Men vi så også på rørene, der det er enkelt å komme til. "Prøve-åpnet" også noen skap her og der (ikke klesskap da..) får å sjekke om de var skjeve, trege osv... Blåser i hva som er vanlig, sjekker man og finner ut av ting tidlig er det lettere å få det ordnet opp i (hvis man skal kjøpe)
Mamma_til_smurfen Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 En ting til, skrudde også på vannkrana for å sjekke trykket... Er det lite trykk er det kanskje et tegn på at det er noe galt...
nicknavn Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2009 Ja det samme gjør jeg, skrur på krana, sjekker trykk og ser i skapet etterpå:-)
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Vi holder på å selge nå og skal snart ha visninger. Skapet under vasken p badet og på kjøkkenet er skap jeg rengner med folk vi titte i. Derfor har vi tømt dem. Det samme med skyvedørsgarderobene våre...ikke tømt disse, men er er det ryddig, og stryke kanter:)
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Jeg synes det er helt naturlig at du vil sjekke etter fukt eller lekkasjer der du gjør. Da vi solgte var det selvfølgelig fritt frem for alle å sjekke både rør på bad og kjøkken. Kjøper må få sjekke det han/hun vil. Hadde en dame som kom med kompass på visning, da hun ville dobbeltsjekke solforholdene hos oss ;o)
nicknavn Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2009 Følte meg som den kikkeren og inntrengeren på siste visning, når det ikke var ryddet og når megler og huseier tydeligvis ikke likte at jeg så i skapene. Og jeg satte meg ikke på listen, da virket megler litt sur og ville vite hvorfor, men jeg syns ikke han har noe med hvorfor ikke den leiligheten falt i smak hos meg.
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #8 Skrevet 25. mars 2009 Høres ut som en dårlig megler, ikke gjør han noe bra inntrykk på visning, og ikke kan han gi råd til de som skal selge..
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 25. mars 2009 #9 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har kjøpt og solgt mange ganger, og har ikke vært borti det. Ikke har jeg sett inn i skapene, og ikke har noen sett i skapene våre. Derfor er det heller ikke vært ryddet i våre skap under noen visninger, og jeg hadde heller ikke vært overbegeistret om noen åpnet.. Ang. fukt så har jo takstmannen gått over dette, og jeg stoler i så henseende på takstmannen. Men ser jo at jeg er den eneste her med denne erfaringen.
nicknavn Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2009 Jeg stoler ikke 100% på at alt kommer frem i prospektet eller at huseier, takstmann og megler opplyser om feil og mangler. Det kommer rett og slett av at jeg har vært uheldig en gang og det orker jeg ikke oppleve flere ganger. Selvsagt kan jeg blir lurt enda en gang, men jeg skal nå gjøre mitt for at det ikke skal skje.
Turid Laila Skrevet 25. mars 2009 #11 Skrevet 25. mars 2009 Vi åpnet skap på badet og kjøkkenet da vi kjøpte. Gjorde det i alle husene vi så på. Tok ved en anledning også med fuktmåler for å se hvor mye fukt det var i veggen. Sjekket ikke for lekkasjer og sånt, men for å se tilstanden til rørene. Kjipt om kjøkkenet fremstår som helt nytt, også er røropplegget under vasken fra 1960 liksom. Det var bare vi, som jeg så, som gjorde dette. Men huskjøp er en såpass stor utgiftspost at det så jeg som naturlig å sjekke. Sjekket etterhvert også lufteluker, eller hva de heter, fordi på det ene huset så datt en av da megler skulle vise oss noe.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. mars 2009 #12 Skrevet 25. mars 2009 Nå holder vi på å selge selv, og skal ha visning til helgen. Megler har sagt til oss at det bør være ryddig i skapene, men ikke tømme. Og alt sann som du mener om fukt og sann har vi allerede hatt takstmann til å se på. Han har utarbeidet et boligsalgsrapport og skrevet om de aktuelle tingene. Som rørene på bad og kjøkken. Så ja, jeg hadde synes det hadde vært rart at noen skulle se i skapene under vasken når det ikke er noen grunn til det. Men om det ikke er utarbeidet boligsalgsrapport og takstmann har sett på det, så ja da er jeg enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå