Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Er så usikker på om jeg skal ta jobben. Derfor lurer jeg på hvordan andre liker seg i slik type jobb, uansett stilling. Selv er jeg sykepleier med lite erfaring, har jobba på et bofellesskap. Sykehjemmet er gåavstand, men det skal jo ikke bety alt det heller..........
Lilli med småtrolla Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Jeg må desverre si at jeg liker jobben min lite. Jeg jobber knallhard tdagen lang, men strekker like ikke til for pasientene. Kommunen sparer på pengene, og derfor er vi alt for få på jobb.. Dette går naturligvis ut over pasientene... Jeg går hjem fra jobb med en vond rygg og en dårlig samvittighet... Jeg vet jo om sykepleiere på min jobb som elsker arbeidet sitt, og gleder seg til å gå på jobb. Gud velsigne slike mennesker som passer til jobben Du får vel bare hoppe i det, og se om du liker det selv =) Alle e forskjellige, og vi passer heldigvis til forskjellige ting =)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Har prøvd det, ikke noe for meg. Tiden strekker ikke til, man løper beina av seg, og selv om noen er søte og hyggelige og takker, er det alltid et råttent eple i kurven som gjør sitt ytterste for å gjøre arbeidsdagen din miserabel. Å være innstilt på, og gjøre sitt ytterste for å hjelpe noen som nekter å ta i mot din hjelp, eller som misforstår den (demente personer f.eks.) tærer på. Ofte må man bruke tvang uten hjemmel, fordi ting MÅ gjøres. Ikke gøy. I tillegg må man være immun mot avføring og intimvasking, det er vel greit for deg som er sykepleier, men passer ikke for alle.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Jeg trivdes veldig godt med pasientene, men fikk ikke utvikle meg faglig slik jeg ønsket det og mange av forslagene mine for å lage et bedre faglig arbeidsmiljø ble ikke tatt videre. Følte jeg døde litt i kampen for å bli akseptert. Lederen var flinkere til å se mine negative sider og svakheter enn ressurser. Mitt råd til deg er å finne spørsmål til lederen som er viktig for deg å få svar på og som viser holdningene de har. Finn ut om det er spl.faglig veiledning og hva slags annen oppfølging de har. Finn ut om det finnes fagmøter og hva slags pågående konflikter de har. Finn ut om det er stor turnover. Jeg er spl med videreutdanning i aldring og eldreomsorg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå