Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #1 Del Skrevet 25. mars 2009 I uke 17 var jeg på Rikshospitalet på KS samtale med JM. Hon fortalte att man vanligvis skulle gå på JM samtale tills man var helt sikker på att man ville genomgå ett KS (jag önskar KS pga tidigare komplisert fødsel). Men etter att vi snakket sammen sa hun att jag skulle slippa vidare "terapisamtale" med JM och satte i stedet opp en time hos lege pga att jag var 120% sikker på att jag ville ha KS. Legetime er ikke förrän uke 33 og Rikshospitalet sier det är deres regler att denna legetimen må vara så sent ut i graviditeten, vilket alltså innebærer att jag ej vet om jag får "godkjent" KS förrän noen uker før fødsel. Er det noen som har erfaring med dette? På JM samtale fikk jag intryck av att legetimen var en ren "formalitet" men nu blir jeg usikker och urolig att denne legen ska kunne si nei... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139865076-sent-dato/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emblaa Skrevet 25. mars 2009 #2 Del Skrevet 25. mars 2009 Tror ikke dette er noe problem! Jeg fødte på Riksen sist, og fikk velge mellom keisersnitt og normal fødsel. Hadde tett oppfølging av både jordmor og leger der pga komplisert svangerskap, og de sa gang på gang at de ikke tvinger NOEN til å føde vaginalt, så de er svært liberale til å innvilge keisersnitt. Den beskjeden du har fått betyr at det sannsynligvis står i papirene dine at du vil ha keisersnitt, og det er nok. Dette har jordmor skrevet inn i papirene dine etter den samtalen dere hadde. Problemet er jo selvfølgelig dersom du skulle føde før uke 33, men du kan jo bare insistere på å få samtalen før dersom du fødte veldig tidlig sist. Sjansene for fødsel før uke 33 er jo ellers veldig liten. Var ellers superfornøyd med oppfølging der sist, var der ca hver 14. dag og blei kjent med alle legene og mange jordmødre. Dessverre lot jeg meg overtale til å gå for igangsatt fødsel sist, selv om jeg visste at det ikke ville funke, og det endte i akutt keisersnitt i full narkose. Denne gang skal jeg føde i Drammen og fikk keisersnittdato allerede i uke 23 pga erfaringene sist. I Drammen er de langt ifra så liberale som på Riksen med å innvilge keisersnitt, men ulike sykehus bestemmer jo keisersnittdatoen på ulikt tidspunkt, derfor en tidlig avgjørelse denne gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139865076-sent-dato/#findComment-139865561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #3 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg skal få min dato når jeg er i min uke 35 ;o) Skal ta keisersnitt i Kristiansand ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139865076-sent-dato/#findComment-139866438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå