Gå til innhold

noen som har nattevaktstilling her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og med små barn?

hvordan går dette?

har søkt på 60% nattevakt, og skal på intervju.

tenkte først slik t da kan jeg være mer hjemme med sønnen. han blir ett år i august, så det betyr jo kortere tid i bhg.

hvor ofte har dere de i bhg da?

hvordan er det med søvn og barn på dagen?

Våken nattevakt jeg har søkt på.

60% hvor mange vakter vil det tilsvare?

Og hva med lønn? Hva kan en forvente?

Generelt andre erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jobber ikke kun natt men skiftarbeid MED natt så blir jo ikke helt det samme som deg. Det deilige er jo at man får mere tid med ungen føler jeg. Har jo fridager hver uke og når man jobber sent slipper man å stresse til bhg klokka 07. Hær koser vi oss hjemme til i ti-tida og da henter pappa`n henne rundt tre-tida. Har jeg fri leverer jeg til lunch og henter etter hun har sovet, bare for å få gjort litt eller sovet litt. Har mere tid sammen med ungen etter jeg begynnte med skift enn da jeg jobbet 08-16, da var det bare mas og stress syns jeg.

Du må nok ha han i bhg slik at du får sovet selv , ellers blir du nok fort sliten ja..

Lønnsmessig vet jeg ikke annet enn at det kommer ann på hva slags jobb det er du har søkt på og at nattarbeid er godt betalt. 60% natt tilsvarer nok 100 % dag ja vil jeg tro....

Skrevet

Jeg jobber nattstilling for tiden. Har barnehage tre dager i uken, og har lagt opp turnusen slik at gutten får kun en lang dag i barnehagen. Far leverer om morgenen de dagene jeg går av. Siden vaktene er ni og en halv time, blir det jo mye fritid til overs ellers. Haken er helgene, hvor jeg er et grinete troll hver tredje helg. Vanskelig å få nok søvn med barn i huset!

Er som regel i seng før ni, og sover til ett-to hvis jeg ikke skal på igjen. Tre-fire hvis jeg skal på ny vakt. Ikke alltid lett å sove, så noen ganger må jeg sove litt på kvelden før jeg skal på igjen. Da blir barna dessverre nedprioritert. Men dette er kun en til to dager pr uke, og resten har jeg all verdens tid. Jobber 75%.

60% skulle tilsvare 12-13 netter på seks uker, men dette avhenger jo av vaktens varighet.

Lønn avhenger av ansiennitet/kvalifikasjoner, og dessuten er nattillegget varierende avhengig av hvor du skal jobbe. Men eks kommunen tror jeg har rundt 40% tillegg pr time for nattarbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...