Gå til innhold

Tykt krøllete hår - tør jeg klippe bob?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)

Jeg er så dritt lei av å ha halvlangt hår. Håret mitt ser bare skikkelig kjedelig ut. Har hår til litt nedforbi skuldrene, og pannelugg. Retter det alltid ut... Når jeg går med håret løst blir det bare formløst og skjevt, og det ligger seg rart over skuldrene. Så nå lengter jeg etter å få det litt kortere, men er redd det skal bli full fiasko da...

Vil ikke klippe det helt kort, men litt lang bob hvis dere skjønner=)'

Sånn ser håret mitt ut med krøller:

http://1.bp.blogspot.com/_PG_uNUoFCsQ/SYoRdoZKucI/AAAAAAAAAJU/3mW3a87n378/s1600-h/sopfuw.jpg

Hadde dere tatt sjansen eller kan det bli full fiasko?

Jeg skal jo uansett rette det ut hver dag, det gjør jeg så godt som alltid...

Fortsetter under...

Joda, rettetangen brukes alltid her=) men jeg er litt nervøs for at krøllene skal poppe opp og bli lite samarbeidsvillige selv om jeg retter, hvis håret blir for kort... og hva gjør jeg til sommeren hvis jeg ikke får det opp i strikk, og skal bade? grøss og gru, da må jeg vel gå rundt som et lykketroll...=P

Har selv hår som ligner ditt, prøvde bob, og det var ingen suksess. Selv om jeg brukte rettetang så skulle det bare litt fuktig vær til før det dukket opp uvelkomne krøller innimellom. Dessuten var det veldig upraktisk når man har barn og ikke all verdens tid foran speilet på badet...

Annonse

Haha, jeg vil ikke se ut som en sopp...=P

Nei, kanskje jeg skal droppe det da, og leve med kjedelig halvlangt hår i hestehale...=P Får klippe det litt kortere i front istedenfor, så kanskje det samarbeider litt mer... og spare lengden bak... det må vel funke?

Jaja, jeg slipper ihvertfall styret med permanent når jeg blir pensjonist=)

Du hadde ikke så masse krøller da, syns du hadde nydelig hår. Jeg hadde også veldig tykt krøllete hår før, da jeg ammet mistet jeg masse og det har aldri blitt like tykt igjen, men er fortsatt krøllete. Klippet det helt kort da jeg var 16, og som en her skriver, jeg så ut som en sopp.. eller en sau hvertfall. Likte det ikke, skikkelig bestemorfrisyre! Så har alltid hatt halvlangt hår men etter amming og masse hårtap måtte jeg klippe det kortere fordi det var begynt å bli tykkere oppe mens helt tynt i tuppene. Klippet da i bob og rettet ut med rettetang for første gang i mitt liv. De første gangene måtte jeg bruke rettetangen ganske mye, men nå ca halvannet år etter så holder det stort sett å føne det rett. Hvis det da regner så vil det nok krølle seg litt igjen, men hvis jeg har brukt rettetangen holder det seg rett i regnvær også.

Hvis du har lyst på ny frisyre, så er jo bob et alternativ. Men ellers syntes jeg du hadde fin frisyre på bildet jeg da. :) Skikkelig søt var du, og nydelig hår. :)

Sauen, må bare legge til at jeg første halvdelene av tenårene gikk rundt og ønsket meg DESPERAT tynt, rett og nordisk hår. Sånt hår som bare lå helt perfekt rundt hodet på de jentene som hadde midtskill og bob på 90-tallet.

Nå først så jeg bilde=) Og du har jo ikke så mye krøller. Kan faktisk kle en bob. Du samme hår som meg ser det ut som, bare at jeg har kort lugg. Og jeg har vurdert det frem og tilbake, men har bestemt meg for at bob vil se ut som en hjelm (!) på meg...;-)

Annonse

Hm, kanskje jeg har latt meg skremme av det grusomme trollhåret for tidlig? Det er frisøren som har rettet det ut, og da har jeg skylt det med en gang jeg har kommet hjem, fordi jeg synes det var så stygt (vil jo ikke ha nissehår heller;).

Men neste gang så skal jeg tvinge meg selv til å ha det i noen dager, så kanskje det blir finere da? Det ville jo ha vært supert i såfall, så kanskje jeg kunne kjørt en klassisk greie uten oppsatt hår;)

Da kan jeg komme med en "bob-solskinnshistorie" da :)

Jeg har omtrent slik hår som deg, forferdelig tjukt, og uregjerlig.

Skulle bare klippe frøkna, da jeg fant ut at jeg burde klippe tuppene jeg også. Satt med ned i frisørstolen (iden tro at mitt lange kjipe hår skulle bare "tuppes") men hun dama bare, du må klippe mye pga det er så slitt og stygt (mistet mye under amming)

Jeg ble litt stressa, da hun foreslo bob på meg, kunne aldri forestillt meg noe slikt, men var litt vill og gal å lot frisøren få frie hender, alt utenom lugg var greit.

Og vet du hva, det ble så sinnsykt LEKKERT!!! Med en litt dyp brunfarge under, og en litt lysere sjokoladebrun over, og bob, du aner ikke hvor mange flotte kommentarer jeg har fått.

Og jeg har hår som deg (utifra bildet). Så jeg vil si- go for it, det vokser jo ut igjen ;)

Du må finne en eldig dyktig frisør!

Det er ikke lett å klippe krøllete hår (jeg har masse krøllete hår selv), det er ikke for nybegynnere.

Jeg har hatt håret klipt over skulderhøyde, men ikke i en tradisjonell bob, da blir jeg seende ut som en lampeskjerm fordi jeg har så mye hår. Men en dyktig frisør kan tynne ut og klippe håret i fasong så det ligger pent og krøllene kommer til sin rett..

Jeg har likevel valgt å ha langt hår jeg da, det er enklest, bare å vaske, ha i litt skum og rufse til. Men må ha en god klipp likevel, det må tynnes ut og klippes i fasong, har det kortere foran mot ansiktet og lengst midt bak.

Jeg har ikke krøller, men tykt hår, med tykke hårstrå og ekstremt mange av dem. Og ikke EN eneste gang har bob kledd meg! Ligger det pent rundt ansiktet? Nei, alltid noe som må stikke ut ett eller annet sted. Og håret mitt er så glatt at verken tang eller spray hjelper.

Tror jentene med det typisk nordiske håret kan få ha bob'en sin i fred... dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...