Gå til innhold

TIPS: Anbefaler hypnose på det varmeste!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har vært mye her inne og lest om delte skjebner gjennom de siste årene. Etter en veldig vond fødselsopplevelse for noen år siden, utviklet jeg voldsom fødselsangst, og trodde aldri jeg skulle vurdere å bli gravid igjen. Imidlertid forandret livssituasjonen seg, og i et anfall av optimisme valgte mannen min og jeg å prøve likevel. Jeg er nå gravid i uke 39. Svangerskapet har hatt opp- og nedturer. Nedturene har tidvis vært tøffe, for jeg har virkelig vært redd for det som skal komme. Heldigvis har jeg hatt en fantastisk jordmor som har fulgt meg gjennom alle kontrollene, og jeg har fått god oppfølging på sykehuset, så det har definitivt bidratt til å dempe angsten.

Men nå ville jeg gjerne fortelle hva som virkelig har gjort den store forandringen: For halvannen måned siden bestemte jeg meg for å prøve hypnose, for å se om det kunne hjelpe litt mot det som var igjen av angst og redsel. Jeg gikk til hypnoterapeuten Anja Glein i Oslo (håper det er ok å nevne navn så lenge det er noe positivt?) - hun er en utrolig behagelig person, veldig profesjonell, trygg, og lett å prate med. Hun forstod umiddelbart hva jeg snakket om, og sammen satte vi opp en "liste" med ting jeg var redd for, og så laget vi positive vinklinger på det som hun brukte i hypnosen.

Og jeg må bare si at det har virket så UTROLIG BRA!!! Allerede etter første gang, var det som en knute løsnet i meg. Og jeg trodde aldri jeg ville komme til å si dette, men jeg har gått fra å grue meg til fødselen - til å glede meg! Jeg vet jo fortsatt ikke hvordan jeg vil reagere når fødselen faktisk setter i gang, men disse siste ukene i alle fall vært preget av en helt himmelsk ro for min del.

Jeg måtte bare fortelle det her inne, siden det er mange her i samme situasjon som meg. Jeg vet selvsagt ikke om hypnose er noe som virker like godt på alle, men for meg har det i alle fall snudd alt. Og en ekstra bonus har vært at etter første gang hos Anja, "forstod" jeg endelig at jeg faktisk har et lite menneske i magen min, og jeg følte at jeg fikk en helt annen kontakt med babyen - jeg har nok levd med en viss grad av fortrengning frem til da. Og altså, for dere som ikke har prøvd hypnose før, så er det utrolig lite mystisk - man er bare i en veldig avslappet tilstand, omtrent som rett før du sovner, og får med seg absolutt alt som skjer. Håper dette tipset kan hjelpe flere - skal prøve å legge inn noe etter at jeg har født også, for da vet jeg jo om det hjalp gjennom selve fødselen i tilleggt il ukene før! :)

Klem fra en glad og lettet mamma.

Fortsetter under...

Tusen takk for et flott inspill!

Har ikke tenkt på at dette går an jeg..

Jeg har en del problemer med fødsel som forhåpentligvis ikke så mange sliter med grunnet ting jeg tidligere har opplevd. Kanskje jeg kunne fått et mer avslappet forhold til kroppen min og dermed en mindre anspent fødsel om jeg hadde fått endret noe av tankemønsteret mitt rundt div. ting.

Er hvertfall verdt et forsøk, og om jeg i det minste klarer å slappe av før fødselen er det gull verdt uansett hvordan fødselen blir.

Takk igjen for tipset ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...