Gå til innhold

Hvordan vasker dere gensere. De hvor der er syet en hvit "genser" under en fargerik t-shirt

Anbefalte innlegg

Forstod i hva jeg mente?

-og t-shirten er alltid en knallfarge, rød, turkis, svart ell.

Vaskes med hvit?

alene eller?

Har vasket klær i 20 år, men nå er jeg i tvil.

Pleier og vaske de alene, men det kan da ikke være riktig?

Fortsetter under...

Slike plagg har jeg mange av til guttungen og vasker de på en av to måter:

- Første gang alene sammen med en hvit klut for å se om den farger av.

Vet av erfaring at selv om t-skjorte delen ikke farger av på de hvite ermene vil ikke de automatisk si at den ikke farger av.

Etter det vasker jeg den sammen med miksede farger.

(Jeg sorterer hvit, mørkt og miksede farger).

eller

- Vasker den sammen med det mørke og tenker at det spiller da ingen rolle om ermene ikke er hvite. Genseren er like fin med mærke ermer.

Jo det er ingen garanti at den ikke farger selv om det i utgangspunktet ikke farger over på de hvite ermene.

Jeg hadde en i hvit og rød til guttungen hvor den hvite delen etter flere vasker var like hvit. Så jeg kastet den i maskina sammen med en lys blå pysj. La meg si det slik, guttungen hadde plutselig rosa pysj etter det.......

Så jeg dobbeltsjekker alltid med et annet tøystykke først, for det virker som om hvitt i enkelttilfeller kan behandles så det ikke tar til seg farge...

Annonse

Det hvite skal være behandlet med noe som gjør at det ikke trekker til seg farge. Jeg vasker alltid etter t-skjorte fargen, aldri sammen med hvitt eller andre lyse farger. Jeg utsetter jo heller de to ermene for avfarging enn masse annet tøy. Og kaster genseren dersom ermene blir misfarget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...