Solveig73 Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Har en datter på 13 måneder som ble syk sist lørdag ettermiddag. Fra å være superpigg, bare kastet hun opp så det ljomet i veggene her, flere ganger. Vi gikk rett over på kokt vann og farris/eplemost, men minste lille slurk kom opp igjen. Utpå natten kom feberen, og diareen var i gang for fullt. På formiddagen søndag tok vi kontakt med legevakten, siden hun var blitt så medtatt på kort tid. Lå bare og stirret i taket. Der undersøkte de henne mtp uttørking, og fant ut at det var ikke så ille ennå. "Får jo ennå kontakt med henne." Vi dro hjem, og visste jo at tilatnden ikke ville bedre seg med det første. I dag er det tirsdag, feberen er borte, samt kaster hun ikke opp lengere, men har tarmtømminger opp mot fire ganger i timen, masse, masse. Hun tørster mye, og drikker mye. Vi har nå kun gått over på blåbærsaft i håp om å senke farten på diareen. Men når jeg ser på det stakkars lille kreket, som er hvit som et laken, og har blitt så utrolig tynn på tre dager, så ringte vi på nytt legevakten. Samme melding om at hun var for våken til at vi egentlig hadde noe på legevakten og gjøre.. Så hva skal man gjøre? Er det ikke mere å gjøre? Begynner å få tynnslitte nerver her og er helt i fra meg av bekymring for den lille. Overalt leser man om faresignalene ved kraftig diare og små barn, hvor farlig det er, og at man må ta kontakt med lege. Altså, hvor dårlig må de være før de får intravenøs ernæring? Bevisstløs? Er det andre med barn her som måtte bli innlagt pga diare? Hvor lenge hadde det da pågått og hva var symptomene?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Uff, er det mulig. hva med fastlege? Jeg ville krevd å fått tatt avf prøve for å sjekke hvorfor hun har så mye diare. Er jo skummelt med disse små da. Knerten min har ikke vært lagt inn, men dattra til veninna mi ble lagt inn. Hun var også veldig slapp og medtatt. Lykke til og god bedring til vesla!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Hei, hvis hun fortsatt er sånn apatisk ville jeg ringt 113, så lenge du ikke får hjelp på legevakta. Jeg har nå lavere terskel på å ringe dette nr. etter at vår datter ble veldig syk, og ikke ble tatt på alvår av legevakta 2 ganger samme kveld. ble sendt i ambulanse dagen etter fra fastlegen. Nok om oss. Dattern din har vært syk så lenge nå at hun bør få en ordenlig vurdering nå. Jeg hadde ringt 113. Så lenge du ikke får hjelp på legevakta, og forklart netopp det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå