Gå til innhold

Noen som kjenner til en "mirakelkur" for bukspyttkjertelkreft m spredning til lever?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kjenner noen som har hatt det. Vet det er utrolig dårlige odds..

Vil gjerne høre fra noen om dette..gode eller dårlige nyheter...må forberede oss desverre.....

Skrevet

Jeg kan altfor lite om dette til å svare, men et familiemedlem døde av diagnosen. De gjorde et siste forsøk i Tyskland for barnas del. Kreftforeningen, og forumet/pårørende og legene vet ofte om alternative klinikker.

Skrevet

Min mor døde av kreft i lever og galle. De visste ikke hvor det var oppstått først, men innen det ble oppdaget var det spredt til begge steder og for sent å gjøre noe. Hun døde ca 9 måneder etter at det ble oppdaget. Det vi fikk høre da, var at kreft i leveren som regel har veldig dårlige odds, fordi det ofte blir oppdaget for sent.

Sender deg en klem, dere har en tung tid foran dere uansett vil jeg tro.

Skrevet

det har vært forsøkt med transplantasjon av lever til kreftpasienter i det siste, med varierende resultater. Men det er langt fra noe "standard" opplegg, og vil tro at sjangsen for at de gjør det med spredning fra bukspyttkjertelen er minimal, ettersom det er en såpass alvorlig diagnose i seg selv, uten spredningen.

Skrevet

Stefaren til eksen min døde av dette for 8 år siden. De trodde først det var magesår. Tok bare 3 mnd fra diagnosen til han døde. Men får håpe de har kommet litt lenger i behandlingen. Det skal også sies at selv om han bare var rundt 50 år så røyket han mye, og levde ikke spesielt sunt ellers heller.

Lykke til uansett!

Skrevet

Kreft i bukspyttkjertelen er dessverre en av de mest alvorlige kreftformene med kortest forventet levetid etter diagnose. Har ikke hørt om noen mirakelkur som hjelper, spesielt ikke ved spredning.

Kreftforeningen kan sikkert hjelpe dere med ytterligere informasjon dersom dere synes dere ikke får nok informasjon av den/de som er ansvarlige for behandlingen.

Skuespilleren Patrick Swayze har kreft i bukspyttkjertelen, og har levd lenger enn gjennomsnittet etter han fikk diagnosen. Du kan evt søke litt på nettet ang hva slags behandling han har gjennomgått...

Skrevet

Hei! Du kan sjekke opp Olivenblad ekstrakt, det finnes en bok om det,og der står det i forbinnelse med kreft. Medox antioksidanter. Og les boka Ph-mirakelet.

Skrevet

Du kan og sjekke opp om Sun Chlorella.

Skrevet

Dette høres kansje litt "way out" men tenkte å skrive det alikevel... Det står i boken vitaminrevolusjonen av Knut T. Flytlie: "Det er tankevekkende når enkelte forskere hevder at det finnes et tannfokus hos så å si alle pasienter med kreftsykdommer,og at svulster i hjernen og ryggmargen ofte har et fokus i området rundt visdomstennene i undrekjeven. " Det står også i en setning i et avsnitt som heter forebygging: "Videre gjelder det å ha færrest mulig forstyrrende elementer i form av betennelser (tenner) og arr (blokkerer energibaner)."

Skrevet

Jeg jobber med kreft, men ikke direkte på pankreaskreft. Søkte litt,og det ser ut som det er to behandlingsformer som prøves ut for tiden, den ene er å kombinere stråleterapi og cellegift, og den andre er implantasjon av radioaktive isotoper i bukspyttkjertelen. Det er for tidlig å avgjøre om disse behandlingsformene har hatt noen effekt. Jeg vet ikke om dette er noe som tilbys alle pasienter, eller bare en forsøksgruppe, men dere kan jo undersøke litt.

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2187

Desverre tror jeg ikke at naturmiddel eller å trekke tenner kan hjelpe mot avansert pankreaskreft.

Skrevet

men det skader garantert ikke! Så hadde jeg eller noen jeg kjenner hatt kreft, hadde jeg kjøpt i dyre dommer med kosttilskudd, og prakket på de med kostholdsdietter for optimal ernæring! Personer som har kreft har mye lavere opptak av næring fra tarmen, så de trenger ekstra mye næring! Jeg tror nok at det kan bedre kvaliteten på livet, selv o m det ikke kurerer eller tar til bake kreften. Syns det er kjempe dårlig av deg lillepropell å avvise at det kan ha noen effekt!!

Skrevet

Hei.

Kreft i bukspyttkjertelen (med eller uten spredning) har en (5-års) overlevelse på 2%, og de fleste/alle av disse 2 % antas å representere feildiagnoser (at vedkommende pasienter ikke hadde kreft i utgangspunktet likevel). Kun en svært liten andel er tilgjengelige for operasjon, noen av disse lever litt lenger, men den totale overlevelsen ser ikke ut til å endres -operasjon gjøres mest for å avlaste tarm/galleveier i perioden frem mot døden og er altså ikke helbredende. Hverken stråling eller cellegift virker på overlevelsen, men kan muligens øke livslengden noe hos utvalgte pasienter, men dette er foreløpig usikkert og på forsøksstadiet. De fleste pasienter dør innen 8-9 mndr.

Så dette er omtrent så nær en dødsdom du kan komme. Dessverre. Jobber selv i helsevesenet og har to familiemedlemmer som er død av denne diagnosen.

Skrevet

Nå spør HI om en "mirakelkur", og det tror jeg ikke olivenbladekstrakt osv kan være. Med "mirakelkur", så tenker jeg på fullstendig helbredelse.

Jeg sier ingenting om at naturmidler/kosttilskudd er dumt å bruke generelt. Det viktigste for kreftpasienter under behandling er ikke hva du spiser, men at du får i deg nok kalorier/næring og holder vekta, og kan kosttilskudd hjelpe deg med det, så flott! Men jeg tror ikke det kan helbrede...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...