Tonen Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Sniker meg innom en tur fra 0-1 forumet jeg.. Gutten min er 9 mnd. I august vurderer jeg og pappaen hans å bli med på en firmatur som strekker seg over to netter.Vi må snart melde oss på om vi vil være med. Farmor og farfar kan være barnevakter, og vil helt sikkert gjøre en kjempejobb.. Kjenner at det hadde vært deilig med en liten ferie uten barn, men så er jeg jo litt skeptisk da! Er redd han skal savne oss, bli redd etc etc.. Hvordan er det å reise fra barn i den alderen? Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Det går helt fint, kan jo bli litt gråt men det går fort over, og det er som regel mor som gråter mest Det er godt å bare være kjærster av og til, og barnet lider ingen nød, og så er det utrolig godt å hente barnet igjen når man kommer hjem. Finner ikke noe negativt med det jeg, så lenge det ikke er snakk om så lenge.
Tuppen og mini Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Erfaringen jeg har med det å ha barnevakt/reise fra barnet er at det er like mange følelser rundt dette som det er foreldre... Vi har vært borte mange ganger. Første gang vi var borte en helg var mini 5 mnd, og det har aldri vært noe problem hverken da eller senere. Han er nå 14 mnd. Så er det foreldre som ikke klarer å være borte fra barna en kveld engang, og da må de jo få slippe det hvis de vil. Gutten din har helt sikkert ikke noe vondt av at du drar. Skriker sikkert litt for syns skyld når dere drar, men det går fort over. Farmor og farfar finner sikkert på masse gøy, så han har det morsomt. Det du kanskje bør tenke på er at når de er 14 mnd er de ganske bevisste på hvem de kjenner og ikke, sånn sett er det mye lettere med barnevakt når de er mindre :-) , så dere burde være en del sammen med besteforeldrene før dere drar, så han kjenner dem. God tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå