Millamor og lille nurket Skrevet 24. mars 2009 #1 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei hopp!! Sitter her nå og føler meg passe stressa, glad og har 1000 tanker i hodet!! Var på min første sjekk hos lege igår og alt var bare bra! Så skulle legen ta en ultralyd, og der lå babyen så søt og i full bevegelse. Har drømt masse om tvillinger og har STOR mage og har sagt til min mann at det sikkert er tvillinger hehe:-) Men samtidig har jeg tenkt...... Nei men det er jo ikke mulig liksom!! Så i hvertfall så sier jeg til legen - Ja og du ser at det bare er en baby der inne!! Legen beveget litt på ultralyd"staven" og så blir ho helt stille og så ser ho på meg og sier - Det ER to!!!!! Der var det en som omtrent ropte ut - JEG VISSTE DET!!! Det er tur vi har 7 seter og så fikk jeg en skikkelig latterkrampe (typisk meg når jeg blir stressa). Så nå sitter jeg her da og har jo fått summa meg litt men føler virkelig for å "prate" med noen som opplever det samme!! Dette er jo en skrekkblandet fryd som er helt surrealistisk:-) :-) Det er mange tanker og spørsmål som svirrer oppe i hodet hehe!! Håper noen vil "svare" på dette innlegget og fortelle litt om hvordan dei har det hehe Jeg har mens termin den 16 oktober og er altså 10+6 dager idag Klempåsnei fra meg:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139861714-hjelp-oj-litt-sm%C3%A5stressa/
melina, glad mamma Skrevet 24. mars 2009 #2 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei Millamor! Så gøy da!!!! Og at du hadde det på følelsen selv også! Gratulerer så masse. Skjønner at det er rart og at du måtte le litt. Tenk å skulle ha to som vokser inne i magen samtidig. Og to små babyer på en gang når den tid kommer. Jeg har termin 3 uker før deg, og siden jeg ble gravid pga prøverør viste jeg at sjansen for tvillinger var der. Men rart var det når legen sa til meg at det var to små hjerter som banket der inne. Og jeg ble også litt småstressa med tanke på framtiden. Nå som det har sunket inn, er det bare stas. Skal benytte resten av svangerskapet til å glede meg over de to underene som vokser for hver dag som går. Og for meg er det et under, vi har nemlig forsøkt i 8 år å få barn. Har adoptert i mellomtiden og koser oss med verdens herligste gutt. Men da jeg fikk vite at det bare skulle litt medisiner til, så ville det mest sannsynlig gå bra, ønsket vi å prøve å få selv igjen. Og nå er det altså to på vei. Kjemperart og kjempegøy!!! Blir spennende å følge med deg videre. Ønsker deg alt mulig godt og kos deg masse med den raskt voksende magen ) Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139861714-hjelp-oj-litt-sm%C3%A5stressa/#findComment-139861880
Millamor og lille nurket Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 24. mars 2009 Hei Melina!! Så koselig at du skrev:-) Ja visst er det rart å ha to små liv inne i magen samtidig, helt fantastisk!! Jeg har 3 barn til fra 9 - 5 år så tror nok jeg skal få hendene fulle hehe men er jo et pluss da at jeg veit hva jeg går til.........tror jeg:-) Jeg har sjøl vært heldig og ikke hatt noen problem med å bli gravid. Min eldste blei til med minipiller, den neste lurer jeg fortsatt på hvordan det gikk til hehe og når vi skulle prøve å få nr 3 var det en gang så var det gjort!! Denne gangen tenkte jeg at det kanskje kunne være litt vanskligere med tanke på at det er 5år siden sist men ikke sa nikke......Det var en gang det........ og da 2st!!!! Men dette skulle liksom være den siste lille!! Må samtidig le litt av meg sjøl da! Har alltid drevet og tulla med at tenk dei som har 3-4 barn eller fleir og vil ha en liten attpåklatt og får tvillinger!!! Ja,ja det er meg det nå :-) Hvordan har svangerskapet ditt lrs vært?? Vært noe dårlig lr så?? Klempsnei så lenge:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139861714-hjelp-oj-litt-sm%C3%A5stressa/#findComment-139861998
Perledykkeren Skrevet 25. mars 2009 #4 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei Millamor og velkommen i flerlingklubben :) Er ikke det egentlig litt rart (og egentlig veldig naturlig) at veldig mange som venter to....... bare "VET" det før vi får det bekreftet på UL? Jeg hadde det nemlig veldig som deg, og dro på UL for å sjekke i uke 7 og jammen var det to inni der, reagerte også med å le og husker egentlig veldig lite av hele undersøkelsen fordi jeg bare lo og lo og lo (i ca ett døgn lo jeg). Jeg har to fra før i samme aldersgruppe som dine (6 år og 8 år) og syns det er helt perfekt med to små "attpåklatter". Hvor i landet bor du? og hvordan er formen din? Jeg har termin 14.september (og satser på å føde i slutten av august he he). Formen er strålende og jeg nyter dagene og den voksende magen som plutselig har skutt ut de siste to ukene : Det er masse innvendig akrobatikk her nå, så vi gleder oss utrolig masse til også pappa og barna kan se og kjenne bevegelsene inni her Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139861714-hjelp-oj-litt-sm%C3%A5stressa/#findComment-139863785
Millamor og lille nurket Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 25. mars 2009 Hei Perledykkeren:-) Takk for det, utrolig rart å være her hehe:-) Er helt enig i at det er utrolig rart at så mange bare "VET" det. Det er nok noe innebygd vi damer har, akkurat sånn som mange bare veit om det er noe gale òg. Litt merklig raksjon vi fikk både du og jeg:-) Blei jo egentlig sååååå stressa og tenkte alle mulige tanker. Men jeg begynner å le når jeg blir stressa lr nervøs så sånn er det jo bare hehe!! Blei ikke studert noe mer på ultralyd skjermen etterpå, vart jo på en måte i "sjokk", så husker ikke så veldig mye etterpå jeg heller egentlig. Veit bare at jeg snakka i et og sa omtrent hele tiden - Oj, shit, shit, hjelp, oj, oj, oj shit, to stykke osv, osv osv hehe:-) Jeg har begynt å glede meg skikkelig og føler jeg får oppleve en fantastisk ting..... tenk at jeg har TO liv inne i min mage, helt utrolig!!! Men for min del så skulle jeg jo bare ha en liten til haha, ikke alt som blir som man tenker:-) Men jeg sitter i en litt spesiell situasjon som gjør at jeg er ekstra nervøs for dette svangerskapet. Har en alvorlig, kronisk sjukdom som gjør at et vanlig svangerskap i seg sjøl er et risikosvangerskap. Så nå med to stykke i magen blir det jo dobbelt opp med bekymring. Men må jo bare være optimistisk og tru at alt går bare bra:-) Blei veldig sjuk etter jeg fødte mitt første barn men dei to siste svangerskapene har jo gått bare bra!!! På tirsdag skal jeg på en ultralyd til en spesialist som skal sjekke blodgjennomstrømningen til barna pga min sjukdom og medisiner jeg går på. Gleder meg til å få studere dei to små nurkene litt ekstra ettersom det forsvant i stresset sist!!! Ser du har termin ca en måned før meg og planer om å føde i slutten på august! Jeg har planer om å føde i slutten på september hehe:-) Formen min har vært kjempe bra, ikke kvalm lr noe, kun visst det går litt for lenge mellom to måltid. Har vært litt ekstra trøtt men det har ikke vært mye. Lrs så merker jeg at jeg blir litt fortere sliten enn til vanlig men er jo ikke rart. Dagene her er jo fullbokket med tre barn og alt som følger med dem, skule, barnehage, fritidsaktiviteter, cup, lekser osv, osv:-) Magen min kom allerede i veke 6 og nå er den STOR!! Sliter noe fryktelig med å skjule den..... men det skal være hemmelig litt til. Drar på ferie neste veke til mine foreldrer og skal være der i 2.5 veke og når jeg kommer tilbake derifra skal alle rundt meg her få vite det, da er jeg ca 15 veker. Nå lever jeg et usosialt liv hjemme og unngår alle jeg kjenner, møter dem kun med en stor jakke på haha!!! Må bare le jeg:-):-):-) Hvordan har formen din vært då?? Håper du koser deg videre og holder deg sprek hele svangerskapet, gleder meg til å få følge med:-) Jeg bur på vestlandet, 3 timer nedenfor Ålesund. klempåsnei fra Millamor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139861714-hjelp-oj-litt-sm%C3%A5stressa/#findComment-139867203
ungmor<3 3 jenter <3 Skrevet 31. mars 2009 #6 Del Skrevet 31. mars 2009 Hehe litt morsomt at det er fler.. Jeg var på ultralyd i går, er 18+3 uker nå. Har hele tiden sagt til venner og familie at jeg er sikker på at det er to og de har bare bedt meg slappe av og sagt at det er det helt sikkert ikke.. Men jeg har stått på mitt jeg.. Når ultralyden viste 2 søte små inni meg lo jeg ganske lenge egentlig. Men det er visst annerledes og "spøke" om det og få vite at det faktisk er sånn... Hodet mitt er i full spinn nå.. Gurimalla.... Men blir jo utrolig spennende:) Har termin 29 august:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139861714-hjelp-oj-litt-sm%C3%A5stressa/#findComment-139899383
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå