Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 uker på vei nå, og jobber som omsorgsarbeider , altså gått ned til bare tilkallingsvakt no. Men hadde jobbhelg for to dager siden, og det er jo hjemmebasert pleie, så kjøre mye rundt, vaske,dusje,pleie gamle folk, tunge rullestoler etc. gå i trapper og my stå og bøy.

Der på jobben virker det som man skal alltid være frisk under svangerskapet og hvis man klager litt elns så er man bare unnasluntrer så vil ikke si noe til sjefen får jeg vet, har også lege time om 2 uker.

Saken er at jeg har hatt smerter i ryggen, korsryggen når jeg går også at jeg liksom må hinke litt for at det skal bli borte. Skulle snu meg her en morgen og våknet opp av utrolig skarpe stikkende smerter fra lysken, kjente ut som en sene som sprakk. men de står jo i barnebøker at det er jo vanlig at det er ligamentene som strekkes pga barnet vokser elns.

Jeg hadde også en ganske heavy kræsj på snowboard i alpene i fjor som gjorde at jeg havnet på sykehuset i frankrike,men ingenting var brekt men har fortsatt problemer med halebent. Men er dette smertene som forverres eller kan det være bekkenløsning?

Også er det vanlig å bli sykemeldt ? er det stor nok grunn? akseptabelt? eller er det noe man bare skal jobbe med, altså gå på jobb med?

Ble langt dette, men tenkte all informasjon er nyttig=)

Også nevne at jeg er 20 og ikke overvektig, veier en ca 67 kg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139861347-har-jeg-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt om jeg skjønte smertene dine. Er det slik at du kjenner det bare når du ligger?

At bekkenet låser seg, og at man får smerter i korsryggen kan jo være ganske vanlig, men bekkenløsning, er jo noe man kan få i varierende grad. Med nr to fikk jeg det ganske tidlig. Jeg jobbet i butikk, og hadde et hardt underlag som jeg måtte gå på, og mye ubehagelige bevegelser til bekkenet, der jeg måtte løpe mellom reolene.

I allefall, fikk jeg veldig vondt i lysken, spesielt den ene siden, og jeg klarte nesten ikke å stå på den ene foten når jeg hadde jobbet lang dag.

Så til slutt ble jeg sjukmeldt, for jeg fikk ikke til å fungere i jobben min. Da var jeg kanskje 22- 24 uker på vei. Ble en laaaaaaang venteperiode til babyen kom! Er ikke morsomt å gå sykmeldt så lenge akkurat, men noen ganger så bare må man.

Vet ikke om du fikk noe "svar" ut av meg nå, men håper du fikk et lite innblikk i mine smerter når jeg hadd bekkenløsning.

Det er nok noen som blir sykmeldt pga graviditet, men har man mulighet til tilrettelegging av arbeidsplassen din, er det nok noe man prioriterer først. Men er du usikker, kan du jo høre med legen din.

PS. Husker lege skulle sjekke bekkenløsning på meg da jeg var gravid med førstemann. Da trykket hun på bekkenfestene i korsryggen min (de ligger litt på hver side), og jeg husker jeg hylte høyt av smerte...!! Hehe... Var ikke tvil nei sa legen da. I tillegg var jeg ekstremt øm midt på skambenet. Men om dette kanskje er vanlige indikatorer på bekkenløsning er jeg ikke sikker på.

Uansett- Lykke til! :-)

åkey, jo jeg har også slik jobb me litt gåing å løping på hard underlag, må ofte hinke for jeg kjenner det gjør drit vondt i korsryggen=) jeg håper egentlig jeg blir sykemeldt ut resten for da kan jeg konsentrere meg om flytting vi skal og rydde og vaske i hjemme og slappe av og bare bygge rede egentlig...Men greit med litt ekstra inntekt som tilkallingsvakt også da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...