nayna_ Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Har ei lita jente på 3 uker som er veldig glad i pupp, og hun spiser godt. Når hun er ferdig med den ene puppen virker hun veldig mett, og pleier å gulpe litt. Like etterpå blir hun "kjempesulten" igjen (virker det som), og hvis jeg gir henne andre puppen spiser hun som oftest godt av den og, og etterpå kommer det ikke bare litt gulp, men det ser nesten ut til at hun gulper opp alt hun har spist. Hva skal jeg gjøre?? Noen andre som har gulpebabyer? Burde jeg gi henne andre puppen når hun har gulpet, eller er gulp et tegn på at hun er mett? Hilsen undrende førstegangs
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Jeg har ikke noen facit på gulpeproblemer, men jeg kan fortelle mine erfaringer. Når gutten min var nyfødt og de første to mnd så gulpet han mye og noen ganger kom ALT opp igjen (sprutbrekkninger). Jeg prøvde å bare gi han den ene puppen av gangen og måtte vente minst 2 timer mellom hver gang han spiste. Det hjalp veldig hos oss. Var også nøye med å få han til å rape etter hvert måltid. Han kunne spise godt fra begge puppene, men da kom som regel alt opp igjen, sån som du beskriver det. Nå er han 5 mnd og gulper fortsatt endel men ikke like mye. Men det er normalt pga at den lukkemuskeln ikke er helt utviklet enda. Det er et overskudd som kommer opp igjen. Har ikke hatt noen sprutbrekkninger siden han var 2 mnd.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Jeg hadde det akkurat sånn med min første, hun virket umettelig, jeg hadde masse melk og hun gulpet så det fosset. Jeg fortsatte å gi henne når hun ville ha jeg og gulpingen fortsatte. Fikk ikke noe særlig svar på helsestasjonen heller annet enn at man ikke kan "over"mate med mm... Nå når jeg sitter her med nr 3 føler jeg at jeg nok burde testet å stoppe matingen, jeg tror hun fikk for mye og at det var derfor hun gulpet så mye, uten at jeg vet noe om det hadde gått å mate henne mindre. Gulp må ikke være et tegn på at babyen er mett, men det kan være det. Får du henne til å rape? Mini her nå gulper mer om han ikke får rapet. Første jenta mi fikk jeg nesten aldri til å rape, kanksje en sammenheng der? Han gulper ikke så mye, men de gangene det har fosset ut er det fordi han har spist for mye, garantert... Så et råd etter litt synsing her, kanksje ringe til ammehjelpen? De kan jo masse om alt dette. Det er mye mulig at hun ikke trenger pupp nr 2 hvertfall. Håper du finner ut av det, klem
babyfrøken *mamma* Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Snuppa vår, på 4,5 mnd, har gulpet masse hele sitt liv (",) Litt bedre nå, men fortsatt kan det komme MASSE etter spising (får kun mm). Her i gården hadde det ikke vært noen løsning å stoppe matingen, hun spiser av begge pupper til hvert måltid, det har hun hatt behov for hele veien.. Så det er nok stor forskjell på hva gulpingen hos hver baby betyr (",)
frk-fryd Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 jenta mi gulper når jeg er sprengt. da hører jeg at hun svelger unna i kjempefart. kommer visst mye i gangen. jeg tar ut puppen og gir henne pauser. da står spruten fra puppen, så er tydelig mye som kommer fort. når hun får en pause eller to, gulper hun ikke. må selvfølgelig ikke styre så mye med henne.
nayna_ Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2009 Tusen takk for svar og delte erfaringer! Har skjønt at jeg bare må prøve meg frem litt, så får vi se om det går seg til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå