Gjest Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Morsomt å se hvordan andre gjør det Her må snuppa vær i seng mellom halv 7 og 7. Da er hun over-klar og ganske grinete, men noe tidligere enn det går jeg ikke med på! De kveldene vi ikke bader, så går vi inn på badet ca 18.15. (Når hun bader starter vi litt før klokken 18) Der får hun D-vitamin dråper, så vasker vi og hun får ligge å sprelle naken en stund. Så får hun pysj på, å vi går inn i stuen. Da har hun og pappaen en liten kosestund mens jeg ordner mat til henne. Inne på soverommet hennes er det mørkt og kjølig (kun en liten nattlampe på), hun får flasken der inne mens jeg synger rolige sanger til henne. Legger henne i senger og synger "trollmor" ett par ganger før jeg sier natta og at jeg er glad i henne Så går jeg ut. Somregel må jeg inn ett par ganger og gi henne smokken før hun sovner, men da snakker jeg ikke til henne. Hvordan gjør dere andre det?
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Hun er 3,5 måned, og for tiden gjør vi det slik: Fra å ha bli lagt sent, driver jeg nå og jobber meg framover kveld for kveld, fordi nå er hun villig til det!! Jippi!! Så ikveld gikk vi inn på badet ca klokka 19. Vi gjør ikke noe spesielt ekstra ved dette stellet, annet enn at hun får på seg pysj. Ved andre stell på dagen kan jeg "bråke" mer med henne, men kvelds-stelle foregår mer stille. Vi prater jo, men ikke noe "voldsom" lek. Så tar jeg henne med for å si god natt til pappaen, før vi går inn på soverommet vårt. Der har jeg det enten helt mørkt, eller dempet belysning, for å håpe at hun kan vende seg til å sovne med begge deler. Jeg setter meg på sengekanten på dobbelsenga og ammer henne der. Nå hun er ferdig med å spise synger jeg "Kjære Gud, jeg har det godt", før jeg legger henne ned i sin egen seng. Der setter jeg i gang spilledåsa, pakker dyna godt rundt henne, og kysser henne god natt før jeg går ut av rommet. Leggingen har gått veldig fint nå den siste uka:)
MintCondition Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Vi steller og tar på pysj i 19-19.30tida, så er det å få en pupp, og så legger en av oss ham i senga si. Må gjerne sitte og dytte inn smokken hans et par ganger, men stort sett kan vi gå ut med én gang. Tar med laptopen eller en bok, i tilfelle Han blir straks 3 mnd. Om lyset er av eller på når vi går inn spiller ingen rolle, jeg pleier å ha på nattlyset ved siden av senga mi om jeg skal sitte der inne, er så stusselig å sitte der i mørket
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Lillebror er snart 5mnd og her er det også leggetid mellom 18 og 19, alt etter hvor lenge han orker å holde seg våken. Kl 18 har vi "familietid" i sofaen alle 5 hvor vi ser på bolibompa (svensk barne tv, pappa er svensk) Når han begynner å bli trøtt tar jeg av han alle klærne så han får sprelle litt naken, da holder han seg våken og blid litt lenger;) Storesøstrene pleier å bytte på litt og kose med han og tulle litt med han, innimellom får han litt babymassasje, det synes han er deilig:) Som regel rundt 18.30 pluss/minus sier han "natta" til alle og gir nattakos. Så går vi inn og tar på pysj og for nattpuppen på rommet, der er det stille, litt kjølig og mørkt. Da pleier han å spise lenge og kose seg. Vi får kanskje snu litt på det når tennene titter frem;) Så legger jeg han i senga, noen ganger er han halvveis i drømmeland før han når puta, andre ganger trenger han bare smokken litt før han er "borte". Rekker knapt å synge for han, men nyter det om han klarer å holde seg våken;) Bading og dusjing tar vi på morran vi, da kan vi kose og oss i ro og fred, uten storesøster på 4 og 2,5;)
Lunita_ Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 kl 17.00- grøt kl18.00-bade og ha på pysjen kl18.30- melk 19.00- legge seg....sover til mårran:)) kl 06.00
surremus Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Hvor gammel er barnet ditt, og når du sier melk... Mener du MME eller pupp? Og hvor mye grøt får mini klokken 17:00? Vi jobber iherdig med å få til legging i syv tiden og det å unngå å vekke henne for et evnt senere måltid.
temine Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 5,5 mnd, og slik er det her i huset: Våkner fra siste dupp ca 17.30. Da får han grøt og vann. Så går vi rett på badet, av og til er det bad, av og til bare vask. Kommer litt an på mengden grøtsøl;)Han får uansett sprelle litt naken på gulvet. Elsker det. Så er det på med pysj, inn på soverommet, får pupp på sengekanten, raper og legger han ned i senga. Dytter dyna godt rundt han, gir smokk og koseklut. Sier god natt og går ut. Så sover han. Uten kosekluten går det ikke, så her er det den som er trikset;)
Gjest yrild Skrevet 25. mars 2009 #8 Skrevet 25. mars 2009 Lillemann er 3, 5 mnd :-) ca 18.30 tar vi kveldsstellet med vask og skifting til pysj. Så ligger vi i senga og gir en pupp i nattlysmørket og en pupp uten lys. Så blir han lagt i senga si med spilledåsemusikk. Stort sett så sovner han med en gang, eller etter at vi går inn en gang og stryker på kinn/hender. Helst Pappa som må gå inn :-)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 25. mars 2009 #9 Skrevet 25. mars 2009 Knøttet er 2 måneder og den siste måneden har vi gjort som følger: ca kl 19 går vi opp på badet (da er det ofte ikke er enn en time -halvannen siden siste pupp). Pappa tar seg av kveldsstellet om det ikke er full badings for da er vi der begge to. Vanligvis er det en liten kattevask, koseprat, ny bleie og pysj. I mens har jeg luftet ut på soverommet og ristet dyna og andre småting på soverommet. Så får han en pupp i halvmørket, og om han ikke alt har sovnet så får han den andre og. Slår av lyset, raper han og legger han i sengen. Sier godnatt og går ut av rommet. Noen ganger ligger han å pludrer med seg selv en halvtimes tid, andre ganger er han så trøtt at han ikke våkner fra puppen. Han sover som oftest til 3-4 tiden om han har fått i seg masse mat før han sovnet, hvis ikke våkner han når jeg legger meg i 11 tiden og skal ha mer mat.
Idun Skrevet 25. mars 2009 #10 Skrevet 25. mars 2009 Hei huset har vi endret litt på rutiner i det siste siden jeg nå prøver å ikke la henne sove etter 16-16.15. Grøt 17.30-17.45 Bading og pysj rundt 18.00 Kosing og dulling og mme ca 18.15 Leggetid 18.30 Hun har alltid vært grei å legge, så vi synger en sang og går ut. Hender hun ligger og småprater litt og vi må hjelpe til med smokken. Ser ut til å funke bra med litt nye rutiner )
Lunita_ Skrevet 25. mars 2009 #11 Skrevet 25. mars 2009 han er snart 7 mnd.. han får 1 1/2 posjon grøt og litt frukt..og han får mme.
prompen&je Skrevet 25. mars 2009 #12 Skrevet 25. mars 2009 Pappa tar stellet mellom 1800 og 1830, så er det tran og pupp før jeg legger gullet i senga. Kysser han godnatt, slukker lyset og går ut. Da er det som regel stille til klokka 0230:) Veldig grei å legge på kvelden, hadde vært greit om det var sånn på dagen og;)
tollotone Skrevet 26. mars 2009 #14 Skrevet 26. mars 2009 Vi har like gamle barn vi da, ca 3.5 mnd. Siste mnd har vi lagt han kl 21, så 20.30 og nå kl 20. Bad først kl 19.30 og mat rett før kl 20, men da er han så ferdig at vi nesten ikke får i han noe. Han sover til mellom 06 og 07. Det kan nesten virke som om han bør legges før kl 20,men problemet mitt er at han alltid vil ha mat rundt kl 18 og da kan jeg ikke legge han på "den "maten, da våkner han på natten (tror jeg). Når gir du mat før siste kveldsmåltid da? Min får også mme.
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 26. mars 2009 #15 Skrevet 26. mars 2009 Gutten vår på 5,5 mnd legger seg mellom 19:30 - 20:00 her i huset Vi går inn på badet rundt 18:30 når han har badedager og 19 de andre dagene. Kler av han, vasker han med klut på ikke-badedag og lar han ligge litt naken og kose seg på stellebordet mens vi er sammen med han og duller Så får han på seg pysjen, og jeg går inn med han i vår seng og han får pupp der Avogtil sovner han, avogtil bare koser og duller vi. Så når han er ferdig, kommer pappan inn og bærer han over i egen seng. Hvis han sover er det greit med en gang. Hvis han er på tur inn i drømmeland må vi som regel hjelpe han litt med tutten inn noen ganger.. Og hvis han ikke er helt dèr enda, må vi som regel bysse litt på senga (vi har sånne Bed-Rockere på den, genialt!!) mens vi synger rolige sanger og lager "ssssssh"-lyder. Så får han natta-suss og vi visker at vi elsker han når han har sovnet. Er jo ikke hver eneste kveld vi er hjemme begge to, men rutinen er lik, selv om det feks kun er pappan hjemme - da får han i stede flaske med enten pumpet mm eller nan mme. Og hannes neste måltid er som regel rundt midnatt når vi legger oss
Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. mars 2009 #16 Skrevet 26. mars 2009 Rundt 15.30 e d på me pysj og vi kose åss til rundt klokka 16, da e d ei flaska velling fær æ legge han i senga si og da sover han til rundt midnatt før han må ha påfyll :-) Har aldri trengt å ha kvellsrutina for å vise at d e kvell, for han e så flink atte ;-) Men tar nu pysj på fordi dn e myk å go å sove i ;-) Bruke synge trollemor mens æ mate. Da e han så trøtt allerede å sovne ofte mens æ mate :-P Så for å rekke å synge sang til han å fortelle han kor høyt æ elske han, må d gjøres mens han får kvells ;-) Vi e begge mårrafugla, så bading tar vi 6 om mårran :-D Da e vi glad og opplagt, hehe ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå