Gå til innhold

Noen som vet hvordan man kan oppbevare oppskåret frukt uten at den blir brun?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlige fryseposer?

Aluminiumsfolie?

Bare en matboks?

Eller eller eller:)

Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

får jo kjøpt vakumposer,men de tar ikke så mye da, kanskje et eple eller noe...

Skrevet

har hørt at det er lurt å ta den i vann med sitron oppi, vet ikke om hvor lenge og om det er med all frukt. men syren i sitronen hindrer at epler blir brune i hvertfall:-)

Skrevet

De vakuumposene er geniale, men de tar bare ca ett eple ja.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Dypp frukten i vann med sitron. eller enda bedre - la den ligge i vann/sitronlake. trenger bare noen dråper.

Skrevet

Du kan legge det i en bolle kaldt vann med litt sitronsaft i (ikke bananer), eller så får du kjjøpt noen geniale plastposer som du putter frukten nedi, og blåser opp slik at de ligger helt tett, da holder de seg fint i en dag ihvertfall.

En annen mulighet er å lage "svenskevakum", putt frukten i en plastpose, sug ut all lufta du klarer og snurr igjen. Det funker sånn rimelig greit.

Annonse

Skrevet

Vakumposer? Hva er det liksom? Her må man kjøre tre mil for å få tak i fryseposer. Tviler på at vi har sånn her ute;)

Blir det sitronsmak av frukten om jeg dypper nedi vann/sitronlake?

Skrevet

Vi pleier ofte å ha med oss druer eller epler på tur.

Eplene skyller jeg i kaldt vann for så å ha i en luft-tett tupperware boks. Funker flotters her :)

Ble bra overrasket når jeg åpnet boksen dagen derpå og eplene var like fine.

Vi bruker vell boksene daglig :)

Skrevet

vann med sitron i, men da blir det sitron smak på frukten, men det er bare godt. men om du skal ha det med i barnehagen/skole/jobb så bruker jeg tuppeweri (aner ikke hvordan det skrivers) matboks. det er genialt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...